سلسله پاتنام MIT ادامه دارد

MIT برای سومین سال متوالی هر پنج رتبه برتر را در مسابقه ریاضی ویلیام لوول پاتنام به دست آورد و برای چهارمین بار در چند سال گذشته جایزه زن برتر را از آن خود کرد. 70 نفر از 100 نفر برتر در رویداد دسامبر، دانشجویان MIT بودند، از جمله 21 نفر از 25 نفر برتر.

این مسابقه که هر ساله توسط انجمن ریاضی آمریکا از سال 1938 برگزار می شود، یک امتحان فشرده شش ساعته است که دارای 12 مسئله مبتنی بر اثبات است. در مجموع 3415 دانشجو از 456 موسسه شرکت کردند که تیم‌هایی از هاروارد و استنفورد در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

شش دانش آموز روی راه پله می نشینند و انگشت شست را بالا می دهند
در جهت عقربه های ساعت از بالا سمت راست: بینوی یان، زن برتر سال 2022، و دانیل ژو، برایان لیو، مینگیانگ دنگ، لوک روبیتای و پاپون لاپات، اعضای پاتنم 2022.
ساندی میلر

مینگ یانگ دنگ ’24، پاپون لاپات ’26، برایان لیو ’25، لوک روبیتایل ’26، و دانیل ژو ’23 هر کدام ۲۵۰۰ دلار به عنوان یاران پاتنم ۲۰۲۲ برنده شدند. Binwei Yan ’24 که در مجموع شانزدهم شد، جایزه Elizabeth Lowell Putnam بهترین زن را به همراه 1000 دلار دریافت کرد.

بسیاری از بهترین گلزنان، از جمله لیو، روبیتای و ژو، فارغ التحصیلان برنامه توسعه دبیرستان MIT Math PRIMES (برنامه تحقیقاتی در ریاضیات، مهندسی و علوم) هستند.