راهنمای سریع ما در مورد 6 روشی که می توانیم هوش مصنوعی را تنظیم کنیم

همه از مدیران اجرایی شرکت‌های فناوری گرفته تا سناتورها و رهبران آمریکایی در نشست G7 در هفته‌های اخیر خواستار استانداردهای بین‌المللی و نرده‌های محافظ قوی‌تر برای فناوری هوش مصنوعی شده‌اند. خبر خوب؟ سیاستگذاران مجبور نیستند از صفر شروع کنند.

ما شش تلاش بین‌المللی مختلف برای تنظیم هوش مصنوعی را تجزیه و تحلیل کرده‌ایم، مزایا و معایب هرکدام را مشخص کرده‌ایم و به آن‌ها نمره تقریبی داده‌ایم که نشان می‌دهد ما چقدر تأثیرگذار هستند.

یک معاهده قانونی الزام آور هوش مصنوعی

شورای اروپا، یک سازمان حقوق بشری که 46 کشور را به عنوان اعضای خود به حساب می آورد، در حال نهایی کردن یک معاهده قانونی الزام آور برای هوش مصنوعی است. این معاهده، امضاکنندگان را ملزم می‌کند تا اقداماتی را انجام دهند تا اطمینان حاصل شود که هوش مصنوعی به‌گونه‌ای طراحی، توسعه و اعمال می‌شود که از حقوق بشر، دموکراسی و حاکمیت قانون محافظت می‌کند. این معاهده به طور بالقوه می‌تواند شامل تعلیق فناوری‌هایی باشد که برای حقوق بشر خطرآفرین هستند، مانند تشخیص چهره.

ناتالی اسموها، محقق حقوقی و فیلسوف در دانشکده حقوق KU Leuven که به شورا مشاوره می دهد، می گوید اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، سازمان می تواند تا ماه نوامبر پیش نویس متن را به پایان برساند.

طرفداران: شورای اروپا شامل بسیاری از کشورهای غیر اروپایی از جمله بریتانیا و اوکراین است و کشورهای دیگری مانند ایالات متحده، کانادا، اسرائیل، مکزیک و ژاپن را به میز مذاکره دعوت کرده است. اسموها می گوید: «این یک سیگنال قوی است.

معایب: هر کشوری باید به طور جداگانه این معاهده را تصویب کند و سپس آن را در قوانین ملی اجرا کند که ممکن است سال ها طول بکشد. همچنین این احتمال وجود دارد که کشورها بتوانند از برخی عناصری که دوست ندارند، مانند قوانین سختگیرانه یا تعلیق، انصراف دهند. اسموها می گوید که تیم مذاکره کننده در تلاش است تا تعادلی بین تقویت حفاظت و جلب هرچه بیشتر کشورها برای امضای قرارداد بیابد.

رتبه نفوذ: 3/5

اصول هوش مصنوعی OECD

در سال 2019، کشورهای عضو سازمان توسعه و همکاری اقتصادی (OECD) موافقت کردند که مجموعه‌ای از اصول غیر الزام آور را اتخاذ کنند که برخی از ارزش‌هایی را که باید زیربنای توسعه هوش مصنوعی باشد، تعیین می‌کنند. بر اساس این اصول، سیستم‌های هوش مصنوعی باید شفاف و قابل توضیح باشند. باید به شیوه ای قوی، ایمن و ایمن عمل کند. باید مکانیسم های پاسخگویی داشته باشد. و باید به گونه ای طراحی شود که به حاکمیت قانون، حقوق بشر، ارزش های دموکراتیک و تنوع احترام بگذارد. این اصول همچنین بیان می کند که هوش مصنوعی باید به رشد اقتصادی کمک کند.