دنیای مرموز محاسبات

همانطور که احتمالا می دانید، هر شماره موضوع خاص خود را دارد. این موضوع در مورد محاسبات است – موضوعی که بسیار محوری برای آنچه ما پوشش می دهیم به نظر می رسد مهم است که با آن مقابله کنیم.

زمانی که من جوان بودم، کامپیوترهای شخصی چیز کاملا جدیدی بودند. آنها به طور مبهم مرموز بودند – شما باید زبان را می دانستید – و کاملاً جذاب. ساعت‌های بی‌شماری را صرف سرهم‌بندی در دفتر خانه مادرم کردم، برنامه‌های ساده نوشتم، سیاه‌چال‌های زورک را نقشه‌برداری کردم و سعی کردم جهان درون آن جعبه را بفهمم.

امروزه کامپیوترها، بدیهی است که در همه جا وجود دارند – در هر جیب و ماشین، حتی روی دیوارهای خانه های ما. و اگرچه رایانه‌ها و رایانه‌ها بسیار فراگیرتر و در دسترس‌تر شده‌اند، نقش‌های آنها اغلب حتی مرموزتر از زمانی است که من در دهه 1980 کودک بودم. تقریباً تمام جنبه های زندگی مدرن اکنون توسط سیستم هایی که خارج از کنترل ما هستند تعدیل می شوند. این صرفاً به این دلیل نیست که شبکه یا سرویس یا الگوریتم توسط یک موجود نادیده نگهداری می شود. همانطور که ویل داگلاس هون اشاره می کند، ماهیت نحوه کار محاسبات با ظهور هوش مصنوعی تغییر کرده است. ما می خواهیم به ابهام زدایی از مسائل کمک کنیم.

این شماره به بررسی این موضوع می پردازد که چگونه به جایی که هستیم رسیدیم، و بعد به کجا خواهیم رفت. مقاله مقدماتی فراگیر مارگارت اومارا، مسیر محاسبات را در زمینه تاریخی بزرگتر آن مشخص می کند. کاوش سیوبهان رابرتز در مورد پرسش فریبنده P در مقابل NP مسیر طولانی را که محققان سیزیفی برای یافتن پاسخی قطعی طی کرده‌اند را دنبال می‌کند. بررسی کریس ترنر از بیوگرافی پیکسل با کاوش در تاریخ پیچیده “نور دیجیتال” شروع می شود و به یک رساله غیرمنتظره و کاملاً لذت بخش در مورد پیروزی Hams بخارپز می پردازد. (فقط باید آن را بخوانید.)

اما تاریخ برای خدمت به زمان حال است. مورگان ایمز به هیاهوی موجود در مورد یک لپ تاپ برای هر کودک می پردازد تا به ما کمک کند تا راه بهتری برای اطمینان از اینکه آسیب پذیرترین افراد جامعه ما برابر واقعی دسترسی دارند پیدا کنیم. Fay Cobb Payton، Lynette Yarger و Victor Mbarika توضیح می‌دهند که چگونه می‌توانیم در مورد ایجاد مسیرهای واقعی در صنعت برای گروه‌هایی که کمتر حضور دارند فکر کنیم. بررسی لاکشمی چاندراسکاران درباره پیروزی سیلیکون بر سایر فناوری‌های به ظاهر بی‌آیش (اسپینترونیک را به خاطر دارید؟) نشان می‌دهد که چگونه آن جایگزین‌ها در نهایت ارزش خود را ثابت می‌کنند. در همین حال، کلایو تامپسون داستان ASML را برای ما به ارمغان می آورد، شرکت هلندی که روند انقلابی آن حداقل در حال حاضر قانون مور را زنده نگه می دارد.