در گفتگو با جفری هینتون، و آینده مهندسی زمین خورشیدی

جفری هینتون، پیشگام یادگیری عمیق، روز دوشنبه اعلام کرد که پس از یک دهه کار در این شرکت، از سمت خود به عنوان محقق هوش مصنوعی در گوگل کناره گیری می کند. او می‌گوید که می‌خواهد آزادانه صحبت کند زیرا نگران مضرات بالقوه هوش مصنوعی است.

قبل از اعلام این خبر، ویل داگلاس هیون، سردبیر ارشد هوش مصنوعی MIT Technology Review، با هینتون در مورد نگرانی‌هایش مصاحبه کرد – داستان کامل را اینجا بخوانید.

بلافاصله پس از آن، این دو در EmTech Digital، رویداد AI با امضای MIT Technology Review صحبت کردند و در مورد همه چیز بحث کردند، از اینکه چرا بشر می تواند فقط یک مرحله گذرا در تکامل هوش باشد تا اینکه چرا او فکر می کند کامپیوترها در یادگیری بهتر از انسان ها هستند. گفتگوی آنها را کامل تماشا کنید.

اسکوپ داخلی در مهندسی زمین خورشیدی

در طول چند هفته گذشته، احساس می شود که مهندسی زمین خورشیدی به طور ناگهانی به بخش بزرگی از گفتگوهای عمومی در مورد آب و هوا تبدیل شده است. مهندسی زمین یک اصطلاح کلی است که طیف وسیعی از تلاش‌ها برای تغییر زمین را در بر می‌گیرد که معمولاً به نوعی با مهار تغییرات آب و هوایی مرتبط است.

ژئومهندسی خورشیدی شامل بازتاب بخشی از تابش خورشید به فضا است که در تئوری می تواند به خنک شدن سیاره کمک کند و با گرمایش ناشی از انتشار گازهای گلخانه ای مقابله کند.

مشکل این است که هیچ کس واقعاً نمی تواند موافق باشد که آیا ما حتی باید مهندسی زمین خورشیدی را مطالعه کنیم، بسیار بیشتر از آن. با این حال تعداد انگشت شماری از دانشمندان احتیاط را به باد می دهند و به هر حال این کار را انجام می دهند. داستان را کامل بخوانید.