در زمانهای غیرقابل پیش بینی ، استراتژی داده مهم است

یک نظرسنجی جهانی از 357 مدیر کسب و کار ، که توسط MIT Technology Review Insights و Amazon Web Services انجام شده است ، نشان می دهد که سازمان ها در همه اندازه ها و صنایع مختلف درک می کنند که چگونه داده محور بودن اهمیت دارد. از همه مهمتر ، آنها آموخته اند که یک استراتژی حمایتی و موفق داده ها را نمی توان به شانس واگذار کرد.

مقدار داده جلو و مرکز است

یک سال و نیم گذشته برای کسب و کارها در صنایع مختلف اختلال ایجاد کرد که دلیل عمده آن همه گیری بود. تعطیلی های اولیه در مارس 2020 به این معنی بود که بسیاری از شرکت ها مجبور شدند برای ایجاد نیروی کار از راه دور یک سکه را روشن کنند و در عین حال از تغییرات شدید در رفتار مصرف کننده و تقاضای بازار جلوگیری کنند.

خبر خوب این است که حتی در بحران بی سابقه ، تعداد زیادی از سازمان ها به رشد خود ادامه دادند. در حقیقت ، تقریبا نیمی از پاسخ دهندگان نظرسنجی (45)) شرکت های خود را “رونق بخش” توصیف می کنند و می گویند آنها در 18 ماه گذشته رشد کسب و کار را افزایش داده اند.

اما ، شگفت آور نیست که پس از چنین دوره چالش برانگیزی ، بسیاری از سازمانهای دیگر تنها می توانند ثابت قدم بمانند یا تلاش کنند که بمانند: 55 درصد باقی مانده از افرادی که مورد بررسی قرار گرفتند موفق شدند تلاش خود را حفظ کنند ، سطح معمول کسب و کار خود را انجام دهند ، یا به سادگی انجام ندادند. t تعطیل شود

با این حال ، چه سازمانها در حال پیشرفت ، حفظ و یا فقط بقا هستند ، شکی نیست که قدرت داده ها برای همه مشاغلی که به دنبال موفقیت هستند در سرلوحه کار قرار دارد. در دنیای دیجیتالی امروز ، شرکت ها حجم زیادی از داده ها را جمع آوری کرده یا به آنها دسترسی دارند. به لطف فناوری هایی مانند محاسبات ابری ، تجزیه و تحلیل و هوش مصنوعی (AI) ، آنها همچنین می توانند این گنجینه داده ها را ذخیره ، پردازش ، تجزیه و تحلیل کرده و از آنها برای افزایش نتایج کسب و کار استفاده کنند.

در نتیجه ، امکانات زیادی برای به دست آوردن ارزش تجاری از مجموعه داده های بزرگ وجود دارد. طبق این نظرسنجی ، رایج ترین ارزش شرکت هایی که امیدوارند از آن استفاده کنند ، تصمیم گیری هوشمندانه تر است (79). آنها همچنین می خواهند مشتریان و روندهای صنعت خود (61٪) را عمیق تر بشناسند ، خدمات و محصولات بهتری را ارائه دهند (42٪) و عملیات داخلی کارآمدتری را اجرا کنند (33٪).

شرکتها همچنین درمورد اهمیت داده ها در تلاش برای حفظ رقابت در طول همه گیری ، درسهای ارزشمندی آموختند. به عنوان مثال ، تقریباً از هر 10 شرکت کننده در چهار مورد ، چهار نفر گزارش می دهند که باید منابع بیشتری از جمله اطلاعات جمعیت شناختی ، جغرافیایی و اطلاعات رقبا را بررسی کنند. بیش از یک سوم (37٪) در حال ارزیابی یادگیری ماشین و تجزیه و تحلیل هستند – فناوری هایی که برای استخراج بینش های مهم از داده های آنها ضروری است. و 34 درصد نیازمند کمک هستند تا بتواند بر اساس حجم وسیعی از داده هایی که جمع آوری و پردازش می کند عمل کند.

برای Thermo Fisher Scientific ، یک شرکت بیوتکنولوژی آمریکایی با بیش از 80،000 کارمند در 50 کشور جهان ، پیشرفت در چشم انداز رقابتی علوم زیستی امروز ، کمک به مشتریان در تسریع تحقیقات ، حل چالش های تحلیلی پیچیده ، بهبود تشخیص بیمار و افزایش بهره وری آزمایشگاه است. میکائیل گریندورگ ، مدیر ارشد تجزیه و تحلیل تجاری و بصیرت در می گوید: از طریق یک بستر مقیاس پذیر و ایمن که محققان و دانشمندان می توانند با آن همکاری کنند ، تحقیق کنند و درمان های پزشکی را بهبود بخشند ، “ما به مشتریان خود کمک می کنیم تا جهان را سالم تر ، تمیزتر و ایمن تر کند.” ترمو فیشر. او توضیح می دهد که شرکت می خواهد بهترین خدمات و محصولات و همچنین بهترین راه ها را برای مشتریان به منظور تکمیل کارآمد تحقیقات علمی خود ارائه دهد. “اما برای انجام این کار ، ما به داده های بیشتری نیاز داریم ، که به معنی پیچیدگی بیشتر است ، بنابراین ما باید سرمایه گذاری علم داده خود را گسترش دهیم تا به طور مداوم برای مشتریان خود نوآوری داشته باشیم.”

استراتژی داده ها اساسی است

ایشیت واچهرجانی ، استراتژیست سازمانی در ارائه دهنده خدمات ابری خدمات وب آمازون ، می گوید که این روزها تبدیل شدن به داده ها در دسترس هر سازمانی است. اما این یک شبه اتفاق نمی افتد: او می گوید داشتن یک استراتژی داده سالم برای حمایت از تصمیم گیری بهتر و رشد بیشتر ضروری است.

واچهرجانی می گوید: “استراتژی داده ها در دنیای امروز مهم است.” “شما می توانید فاصله بین شرکتهایی را که به سرعت حرکت می کنند و باعث تغییر در حرکت به سمت یک استراتژی داده موفق می شوند ، در مقابل شرکت های عقب مانده مشاهده کنید.”

گزارش کامل را بارگیری کنید.