در حالی که ناشر با مشکلات مالی مواجه می شود، مدیرعامل گروه لیف کناره گیری می کند

با تشدید این رکود، کاهش هزینه های تبلیغات دیجیتال در سراسر صنعت در سال گذشته وضعیت را پیچیده تر کرد.

اوشاگنسی در نامه سهامداران خود در سال 2022 به این وضعیت پرداخت.

«گروه لیف، مجموعه برندهای رسانه ای و تجاری ما که در سال 2021 خریداری شد، با مشکل مواجه شده است. این مبارزات با پیشرفت سال 2022 شتاب گرفت.» به طور خلاصه، لیف انتظارات ما را برآورده نکرد و ما بیش از حد پرداخت کردیم. این یکی رو خراب کردم

او ادامه داد: بدتر از آن، ما هنوز از جنگل بیرون نیامده‌ایم. با خروج ما از سال 2022، روند حول تبلیغات مطلوب نبود و جامعه 6 همچنان شاهد کاهش تقاضا و فشارهای تورمی بود. در نتیجه، گروه لیف در سال 2022 متحمل زیان های قابل توجهی شد که انتظار داریم تا سال 2023 ادامه یابد.

چالش های مالی برای ناشران همچنان ادامه دارد

Leaf Group به هیچ وجه در تنگنای تجاری خود تنها نیست، زیرا صنعت رسانه به طور گسترده ای به اخراج، تعطیلی و صرفه جویی در هزینه ها متوسل شده است تا با فضای افسرده تبلیغات دیجیتال کنار بیاید.

اقبال بازارهای هنری آن از مسیری مشابه با سایر صنایع مانند بخش فناوری پیروی می کند که شاهد افزایش تقاضا در طول قرنطینه بود تا پس از آن عادی شود.

در حالی که مدل کسب و کار متنوع آن گروه لیف را از برخی ریسک ها محافظت می کرد، در این مورد، شرکت را در معرض دو رکود موازی قرار داد: کاهش هزینه های قرنطینه و کاهش تقاضای تبلیغات.

گروه هولدینگ گراهام اکنون خود را در موقعیتی شبیه به Vox Media و Recurrent Ventures می‌بیند که هر دو ناشران را در طول همه‌گیری تنها برای ارزیابی مجدد ارزش خود در یک بازار رکودی خریداری کردند.

بر خلاف Vox Media و Recurrent Ventures که این هفته به ترتیب NowThis و Saveur را منحل کردند، شرکت Graham Holdings همچنان به Leaf Group متعهد است و به گفته می‌فیلد قصد دارد از این رکود حمایت کند.

میفیلد گفت: «تیم Leaf Group به همکاری با رهبری گراهام هولدینگ برای رشد تجارت و کسب نتایج ادامه خواهد داد.