دانلود: یک ادعای تلفیق جسورانه و یک بازی واقعیت افزوده جدید

اخبار: استارت آپی به نام Helion با حمایت سام آلتمن ادعا می کند که در مسیر راه اندازی اولین نیروگاه همجوشی جهان در پنج سال آینده است. این یک جدول زمانی بسیار کوتاه برای یک منبع انرژی بدون کربن است که برای سه چهارم قرن دانشمندان از آن طفره رفته بودند.

جزئیات: هلیون قراردادی را با مایکروسافت امضا کرده است تا انرژی تولید شده توسط کارخانه مستقر در واشنگتن را پس از آنلاین شدن در سال 2028 خریداری کند. اگر آن را به پایان برساند، معامله بزرگی خواهد بود. نیروگاه‌های همجوشی می‌توانند جریان ثابتی از الکتریسیته پاک را برای کمک به پاسخگویی به تقاضای فزاینده برق در حالی که جهان برای کاهش آلودگی ناشی از حمل‌ونقل، خانه‌ها، ساختمان‌های اداری و صنعت رقابت می‌کند، ارائه دهند.

اما، اما… به گفته چندین کارشناس هسته ای، این ادعایی شگفت انگیز و سوال برانگیز است. دلیل این امر این است که این شرکت در مورد اینکه آیا اولین آزمون بزرگ برای همجوشی را گذرانده است یا خیر نگفته و اظهار نظری نخواهد کرد: دریافت انرژی بیشتر از این فرآیند که برای راندن آن لازم است. داستان را کامل بخوانید.

-جیمز تمپل

اولین نگاهی به Peridot، بازی جدید AR از سازندگان Pokémon Go

یک بازی جدید واقعیت افزوده موبایلی به نام Peridot این هفته از Niantic، شرکت سازنده Pokémon Go، عرضه شد. این به شدت از تاماگوچی، پدیده حیوان خانگی مجازی دهه 90 الهام گرفته شده است. این بازیکن را در نقش مراقب کادری از شخصیت‌های حیوان خانگی کارتونی قرار می‌دهد که از طریق دوربین گوشی هوشمند شما در دنیای واقعی قرار می‌گیرند.

سوال بزرگ این است که آیا نیانتیک می‌تواند موفقیت بازی پرفروش Pokémon Go را که در سال 2016 تبدیل به یک پدیده فرهنگی شد، دوباره خلق کند. خبرنگار ارشد ما تانیا باسو آن را امتحان کرد و متوجه شد، هرچند که همان احساسات مبهم را به او داد. از حیوانات خانگی، بعد از مدتی کمی تکراری شد و باتری گوشی او را به سرعت باورنکردنی خالی کرد. داستان را کامل بخوانید.