داده های با کیفیت بالا امکان تحقیقات پزشکی را فراهم می کند

در حالی که تمرکز ما بر روی همه گیری اکنون کاهش یافته است، مشکلات کیفیت داده های بهداشتی ما همچنان باقی است. ما در حال شنا کردن در داده‌های بهداشتی هستیم—بر اساس برخی تخمین‌ها، یک سوم کل داده‌های تولید شده در جهان مربوط به بهداشت و مراقبت‌های بهداشتی است و این مقدار هر سال بیش از 30 درصد افزایش می‌یابد.

پس با این همه داده، چرا نمی توانیم به فوری ترین سؤالات بهداشتی خود پاسخ دهیم؟ کدام یک از پنج داروی برتر دیابت (در صورت وجود) برای من بهترین است؟ آیا جراحی کمر موثرتر از فیزیوتراپی برای ستون فقرات من خواهد بود؟ احتمال اینکه من علاوه بر پرتودرمانی برای از بین رفتن تومورم به شیمی درمانی نیاز داشته باشم چقدر است؟

EHR ها همه جا حاضر شده اند

سوابق الکترونیکی سلامت (EHRs) در ایالات متحده فراگیر شده است که عمدتاً به لطف یک ابتکار چند میلیارد دلاری فدرال است که EHRهای قابل کارکرد را به یک هدف ملی تبدیل کرده است. قانون HITECH در سال 2009 مشوق هایی را برای ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی که کامپیوتر را انجام می دادند و مجازات هایی را برای کسانی که این کار را انجام نمی دادند در نظر گرفت. علاوه بر بهبود مراقبت از بیمار، میلیون‌ها پرونده سلامت دیجیتالی فرصت‌هایی را برای تغییر تحقیقات پزشکی ایجاد می‌کند.

دیل سندرز، مدیر ارشد استراتژی در Intelligent Medical Objects (IMO)، یک شرکت توانمندسازی داده های مراقبت های بهداشتی که اصطلاحات و ابزار بالینی را برای بهبود کیفیت داده های پزشکی ارائه می دهد، می گوید: «قبل از EHR، تحقیقات بالینی همه روی کاغذ بود. «شما آن داده‌های مبتنی بر کاغذ را به صفحات گسترده منتقل می‌کنید و تجزیه و تحلیل داده‌های خود را در یک محیط محلی بسیار کوچک انجام می‌دهید. این دید وسیع تری از زندگی یک بیمار ارائه نمی دهد، و مطمئناً هیچ نوع تجزیه و تحلیل جمعیت گسترده تری را امکان پذیر نمی کند.

از نظر تئوری، EHR باید امکان جمع‌آوری، تجزیه و تحلیل و جستجو از طریق اطلاعات جمع‌آوری‌شده از میلیون‌ها بیمار را برای کشف الگوهایی که در مقیاس کوچک‌تر مشهود نیستند – و همچنین برای ردیابی وضعیت سلامت یک بیمار به‌صورت روشمند در طول زمان فراهم کند. تصور کنید بتوانید به سرعت موارد چند هزار نفری را که دارای یک بیماری نادر خاص هستند مقایسه و تجزیه و تحلیل کنید یا مصرف کنندگان یک داروی خاص را در یک دوره زمانی معین دنبال کنید تا عوارض جانبی طولانی مدتی را مشاهده کنید که در آزمایشات آشکار نبودند.

البته به این راحتی هم نیست. «داده های خام زیادی وجود دارد [in EHRs] جان لی، MD، پزشک اورژانس و انفورماتیک بالینی که به عنوان مدیر ارشد اطلاعات پزشکی برای چندین سیستم بهداشتی خدمت کرده است، توضیح می دهد که بسیار بسیار کثیف است. برخی از آن‌ها دقیق نیستند، و چیزهایی که دقیق هستند به گونه‌ای بسته‌بندی نشده‌اند که قابل استفاده و مقیاس‌پذیر باشد. اگر بتوانیم از مسیر خود خارج شویم، فرصتی وسوسه انگیز در دستان ما وجود دارد.»

سندرز موافق است. کووید باعث شد همه ما متوجه شویم که داده‌هایی که با EHR جمع‌آوری می‌کنیم برای تحقیقات بالینی یا برای واکنش به بیماری‌های همه‌گیر و چالش‌های بهداشت عمومی خیلی خوب نیستند. زمان آن فرا رسیده است که نحوه استفاده از آنها را تکامل دهیم.»

گزارش را دانلود کنید.

این محتوا توسط Insights، بازوی محتوای سفارشی MIT Technology Review تولید شده است. این توسط هیات تحریریه MIT Technology Review نوشته نشده است.