خطراتی که برندها با قوانین جدید تبلیغات اتحادیه اروپا روبرو هستند

این مثال‌ها باید به عنوان هشداری برای سیاست‌گذارانی باشد که از معرفی یک پرچم کاربر و چارچوب اطلاعیه در پیشنهادها حمایت می‌کنند. اگر پرچم‌ها به «مقامات ذی‌صلاح» محدود نشوند و به درستی اثبات شوند، در آن صورت ابزاری مؤثر برای سوءاستفاده از سوی بازیگران سیاسی ارائه می‌دهیم که به دنبال جلوگیری از سخنرانی مشروع مخالفان خود هستند.

در یک دموکراسی، کسب و کارها باید صدای خود را داشته باشند

با القای ترس در سازمان‌ها مبنی بر اینکه ممکن است با صحبت در مورد موضوعات سیاسی حتی از راه دور از مقررات اتحادیه اروپا سرپیچی کنند، مقررات پیشنهادی تبلیغات سیاسی می‌تواند تأثیری دلخراش بر گفتمان عمومی داشته باشد و دامنه صداها و دیدگاه‌هایی را که درباره موضوعات مهم اجتماعی شنیده می‌شود محدود کند. .

در پایان، این می‌تواند منجر به شهروندانی کمتر آگاه و کمتر درگیر شود، که به نفع هیچ‌کس نیست، حتی خود اتحادیه اروپا.

سیاستگذاران و ذینفعان باید برای ایجاد تعادلی که از گفتمان سیاسی محافظت می کند، با یکدیگر همکاری کنند و در عین حال حق شرکت ها برای مشارکت در مسائل کلیدی اجتماعی را نیز حفظ کنند. تنها با انجام این کار می توانیم اطمینان حاصل کنیم که دموکراسی ما برای نسل های آینده سالم و سرزنده باقی می ماند.