خستگی برنامه دوستیابی منجر به افزایش خواستگاری آنلاین شخصی تر شده است

تاپیک برداشته شد. مورگان از احساسات خوب دیدن مردم در یافتن یکدیگر-“من عشق را دوست دارم”-لذت برد و در ارتباطات واقعی که او قادر به ایجاد آن بود ، ملاقات کرد: قرارهای متعدد در زادگاهش پورتلند ، اورگان ؛ کسی که به خاطر موضوع به پرواز در ملاقات با کسی در نیویورک فکر می کرد. حتی یک رابطه کوتاه حتی امروز، مردم همچنان به اضافه کردن تصاویر خود به این موضوع ادامه می دهند و در سراسر ایالات متحده به دنبال عشق هستند.

اگر این کمی شبیه خواستگاری قدیمی است، اینطور است. اما با مادربزرگهای شایعه ساز که قرار گذاشتند ، فاصله زیادی دارد. این عملیات اغلب بر اساس پلتفرمهایی مانند توییتر و TikTok ، و برخلاف برنامه های دوستیابی ، با منوی بی پایان خواستگارهای واجد شرایط – به طور همزمان بر روی یک نفر متمرکز است.

بازی با پست

راندا سکاله در دسامبر 2020 مجردهای مجازی را راه اندازی کرد تا بلوزهای دوست یابی خود را حل کند. او به تازگی برای کار در زمینه فناوری به نیویورک نقل مکان کرده بود و “از کشیدن انگشت خود راضی بود”. بنابراین او با استفاده از پلتفرم Substack یک خبرنامه ایمیلی ایجاد کرد که دارای یک فرض به ظاهر ساده بود: از طریق فرم Google برای برجسته شدن درخواست دهید ، و اگر هستید ، نمایه شما – و فقط شما – برای هزاران مخاطب ارسال می شود.

بله ، هر نمایه دارای اطلاعات مورد نیاز است: نام ، گرایش جنسی ، علایق و برخی عکس ها. اما بسیار مهم است که این مقاله دارای یک سرمقاله تحریک آمیز است که از سوالات سکاله و ارائه ایمیل ناشی می شود. به عنوان مثال ، از تک آهنگ این هفته پرسیده می شود که او چه حیوانی خواهد بود. جواب جایی بین طاووس و سمور دریایی است. (او می نویسد: “اهداف اصلی من در زندگی این است که میان وعده بخورم ، دستان خود را بگیرم و شاید کمی به اطراف بپاشم.”)

ساکاالله می گوید بخشی از جذابیت Hot Singles این است که پروفایل فقط یک نفر از طریق ایمیل در روز جمعه تحویل داده می شود. او می گوید که این جریان از چهره های بالقوه در صورت تقاضا در دسترس نیست ، که این امر باعث می شود واقعاً از شناختن یک فرد مجرد به عنوان یک انسان لذت ببرید و نه از یک آمار ارائه شده الگوریتمی.

سکاله می گوید: “من سعی می کنم یک داستان بگویم و به آنها صدا بدهم.” “شما واقعاً می خواهید به کل شخص فکر کنید.”

استفاده از برنامه های دوستیابی ممکن است سریع و آسان باشد ، اما منتقدان می گویند طراحی آنها و تمرکز آنها روی تصاویر افراد را به کاریکاتور می کشاند. مورگان ، که موضوع طولانی توییتر را راه اندازی کرد ، یک زن سیاه پوست است که می گوید تجربه برنامه دوستیابی به دلیل نژاد او می تواند خسته کننده باشد.

او گفت: “من از دوستان داشتم که فقط عکس و یک ایموجی خود را قرار می دادند و از کسی می خواستند که خیلی سریع قهوه بخورند.” در همین حال، “من باید کار بیشتری در نمایه خود بگذارم و پاراگراف بنویسم.” نتایج تلاش او یا خوانده نشد یا تعدادی از اظهارات ناراحت کننده و نژادپرستانه را به خود جلب کرد. او می گوید: “این ناامید کننده بود.”

خاراندن خارش متفاوت

خستگی برنامه های دوستیابی منابع مختلفی دارد. پارادوکس انتخاب وجود دارد: شما می خواهید بتوانید از بین طیف وسیعی از افراد را انتخاب کنید ، اما این تنوع می تواند طاقت فرسا باشد. به علاوه، پارامترهای جغرافیایی که معمولاً روی چنین برنامه‌هایی تنظیم می‌شوند، اغلب در واقع استخر دوستیابی را بدتر می‌کنند.

الکسیس آلمان ، یک خواستگاری حرفه ای ، تصمیم گرفت فیلم های TikTok را در طول همه گیری برای نمایش مردم امتحان کند و آنها را بسیار محبوب کرده است – به ویژه در افرادی که در یک مکان زندگی نمی کنند.

“چه چیزی باعث می شود فکر کنید شخص شما در شهر شماست؟” آلمان می گوید. “اگر آنها با ماشین دور باشند یا با هواپیما کوتاه باشند، می تواند کارساز باشد.”