جنس انواع لوله ساختمانی – ساختمانچی

این لوله ها ازنظر مقدار آلیاژ، شکل و طول لوله و نوع کاربرد به دو دسته مختلفی تقسیم میشوند. به طور کلی لوله های لوله کشی ساختمان را می توان در دو دسته لوله های فلزی و غیر فلزی تقسیم کرد. به طور کلی لولهها به دو دسته تقسیم میشوند: لولهی مانیسمان (بدون درز) و لولهی درزدار که هر کدام کاربردهای متفاوتی دارند. به طور کلی لوله ها وظیفه انتقال یا نگهداری انواع سیالات، اعم از مایعات یا گازها با چگالی های مختلف را بر عهده دارند. اگر این لولهها را برای انتقال آب آشامیدنی در نظر دارید، به دنبال برچسبهای «NFS-PW» یا «NFS-61» باشید.

به همین دلیل، بکارگیری پلی پروپیلن برای انتقال مایعات و گازهای گرم ایدهآل است. علاوه بر انعطافپذیری، برش و اتصالات پلی اتیلن به سادگی انجام میشود، طول عمر بالایی دارند و دماهای زیاد را نیز تحمل میکنند. اما در همان حال، لوله های PVC در برابر تاب خوردگی حساس بوده و به دلیل تنوع نه چندان زیاد در اندازه، موارد استفاده محدودی دارند. علاوه بر آن مقاومت فشاری این لوله ها آن ها را در برابر ضربه مقاوم نموده و آن ها را به لوله ای ایده آل در صنعت ساخت و ساز تبدیل کرده است. بسته به پروژه ساخت و ساز خود میتوانید ضخامت و قطرهای متفاوتی را انتخاب کنید.

لوله ها دارای ابعاد مختلف از لحاظ طولی هستند که بسته به نوع کاربری از لوله های بلند یا کوتاه استفاده می­شود. استیل یا فولاد ضدزنگ یک آلیاژ است که از در هم آمیختن فولاد (که خود ترکیب آهن و کربن است) و درصد کمی از عنصر کروم یا دیگر عناصر مانند کبالت، نیکل و یا آلومینیوم به دست می آید. پایپهای پنج لایه یا تیوپهای PEX AL PEX از جدیدترین نسلهای لوله در صنعت لوله کشی هستند که مواد اولیه آن ترکیبی از فلز و پلیمر میباشند. در این مقاله در قسمت های مختلفی اشاره کردیم که می توان علاوه بر استفاده از لوله پنج لایه نیوپایپ در سیستم آب بهداشتی و آب آشامیدنی، از آن برای راه اندازی سیستم های گرمایی نظیر پکیج، رادیاتور و سیستم گرمایش از کف بهره برد.

انواع لوله استیل یکی از رایج ترین تجهیزات قابل نصب در تأسیسات ساختمانی و صنعتی هستند.از مهم ترین ویژگی های لوله های استیل می توان به مقاومت در برابر خوردگی، سطح صاف و صیقلی، درخشندگی و جلا، پایداری حرارتی بالا، قابلیت بازیافت و دوام و طول عمر بالا اشاره کرد.

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با روشهای تولید لوله بدون درز وب سایت خود باشید.