تست جعبه ایمنی نادر حریم خصوصی Google سوالات بیشتری را برای آینده بدون کوکی برجسته می کند

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: «ما این کار را تحت نظارت سازمان رقابت و بازار بریتانیا و تنظیم‌کننده‌های حریم خصوصی انجام می‌دهیم، بنابراین نظارت نظارتی مستقلی وجود دارد». این سخنگوی اضافه کرد که هدف گوگل از Privacy Sandbox این است که شفاف و مشارکتی باشد و به انجام آزمایشات بیشتر ادامه خواهد داد.

آنچه ما می دانیم: عملکرد فقط کمی بدتر است

گوگل کارآمدی سه نوع راه حل مبتنی بر علاقه (به نام IBA) را آزمایش کرد. سیگنال‌های زمینه‌ای، پروتکل Privacy Sandbox Topics API و شناسه‌های ارائه‌شده توسط ناشر، که به برندها اجازه می‌دهد روی داده‌های شخص اول در یک ناشر خاص تراکنش کنند.

این مطالعه سیگنال‌های ارائه‌شده توسط ناشر را شامل نمی‌شود، ابزاری که Google پاییز گذشته معرفی کرد و به ناشران اجازه می‌دهد تا داده‌های متنی را در سراسر وب باز طبق پروتکل مخاطبان تعریف‌شده توسط فروشنده تراکنش کنند.

Google ترافیک وضعیت موجود را که شامل برخی سیگنال‌های IBA و کوکی‌های شخص ثالث است، با ترافیکی که کوکی‌های شخص ثالث حذف شده بودند مقایسه کرد.

گوگل بررسی کرد که آیا تبلیغ‌کنندگان در مقایسه با ترافیک با کوکی‌های شخص ثالث، پول بیشتری را برای پیشنهاد دادن به ترافیک IBA خرج می‌کنند، تا بفهمد آیا کمپین‌هایی که از سیگنال‌های حفظ حریم خصوصی استفاده می‌کنند به بازاریابان اجازه می‌دهند کمپین‌هایی با همان اندازه اجرا کنند یا خیر. نشان داد که هزینه تبلیغ‌کننده برای حفظ حریم خصوصی IBA 2 تا 7 درصد کمتر از کوکی‌های شخص ثالث است.

گوگل همچنین میانگین تعداد تبدیل‌ها در یک تبلیغ را در مقایسه با دلاری که برای آن تبلیغ خرج شده است، اندازه‌گیری کرد تا نشان دهد که تبلیغ چقدر برای بازاریابان خوب کار می‌کند. گوگل دریافت که در فهرست IBA، تبدیل‌های هر دلار 1 تا 3 درصد کمتر از تبدیل‌های ایجاد شده برای ترافیک وضعیت موجود است که توسط کوکی‌های شخص ثالث ایجاد می‌شود.

در نهایت، نرخ کلیک بر روی ترافیک IBA در 90٪ وضعیت موجود بود.

گوگل گفت نرخ کلیک پروکسی برای ارتباط تبلیغات است، اگرچه وبستر قابلیت اطمینان این معیار را زیر سوال برد.

وبستر با اشاره به اینکه IAB انگلستان از برندها خواسته است از این معیار برای قضاوت در مورد اثربخشی تبلیغات خودداری کنند، گفت: «CTR یک معیار نسبتاً بی معنی است. “بیشتر کلیک‌ها روی موبایل (یعنی بیشتر کلیک‌ها) تصادفات ناشی از مکان‌های آزاردهنده است.”

چیزی که ما نمی دانیم: کارایی هر پروتکل

آزمایش گوگل سه نوع سیگنال مختلف را در کنار هم قرار داد و همه نتایج آنها را با هم نشان داد و جداسازی اثربخشی هر یک از آنها در چشم انداز پس از کوکی را دشوار می کند.

قابل ذکر است، ناظران نمی توانند نتایج را در Topics API که در اوایل سال جاری توسط سازمان تجاری W3C رد شد و با انتقاد صنعت گسترده تر مواجه شد، بیرون بیاورند.