تست جعبه ایمنی نادر حریم خصوصی Google سوالات بیشتری را برای آینده بدون کوکی برجسته می کند

علیرغم طولانی شدن جدول زمانی برای منسوخ شدن کوکی های شخص ثالث که برای سال آینده برنامه ریزی شده است، هنوز اطلاعات کمی وجود دارد که به بازاریابان کمک کند تا درک کنند که آینده ممکن است چگونه باشد.

گوگل ادز در تلاش است تا کمی شفافیت را به این تصویر مبهم اضافه کند.

این هفته، گوگل نتایج آزمایش راه‌حل‌های مخاطب مبتنی بر علاقه را منتشر کرد، مجموعه‌ای از ابزارهایی که به گونه‌ای طراحی شده‌اند که نسبت به کوکی‌های شخص ثالث از نظر حریم خصوصی ایمن تر باشند.

اساساً، نتایج نشان داد که این راه‌حل‌ها از نظر مقیاس، کیفیت آگهی و ارتباط آگهی، کار کمی بدتر از کوکی‌های شخص ثالث دارند، ابزار کار چند دهه تبلیغات دیجیتال، که مرتباً نمایش‌های نادرستی از مخاطبان واقعی آنلاین ارائه می‌دهند.

دن تیلور، مدیر تبلیغات گوگل در یک پست وبلاگ، نتایج را “دلگرم کننده” خواند. در مقاله‌ای که جزئیات بیشتر یافته‌ها را توضیح می‌دهد، اشاره می‌کند که بدون کوکی‌های شخص ثالث، اینترنت احتمالا سیگنال‌های داده‌ای درشت‌تر و دقیق‌تر خواهد داشت. بنابراین، این واقعیت که یافته‌ها عملکرد کمی ضعیف‌تر از کوکی‌ها را نشان می‌دهند ممکن است امیدوارکننده باشد.

با این حال، به طور کلی، بازاریابان در آزمایش شناسه های جایگزین عقب مانده اند. پلتفرم‌های طرف عرضه، پروتکل هدف‌گیری مجدد Google Privacy Sandbox را آزمایش نمی‌کنند (که گوگل این هفته آن را به API مخاطب محافظت‌شده تغییر نام داد)، حتی اگر کارشناسان صنعت موافق باشند که این یکی از راه‌حل‌های فناوری حفظ حریم خصوصی امیدوارکننده‌تر است.

بسیار مهم، سودمندی یافته ها در میزان اعتماد صنعت به آنها نهفته است.

این واقعیت که Google راه‌حل‌های Privacy Sandbox مانند Topics را در مرورگر خود، کروم، معرفی کرده است، و اینکه این آزمایش توسط واحدهای تجاری جداگانه Google Ads و Demand & Video 360 اجرا شده است، برخی افراد را ناراحت کرده است. برخی از قبول حرف گوگل که زندگی بدون کوکی ها خوب خواهد بود، محتاط هستند.

رابرت وبستر، معاون جهانی استراتژی در شرکت مشاوره فناوری بازاریابی CvE می‌گوید: «من این اعداد را غیرقابل تأیید و به شدت در جهت منافع Google می‌دانم. ما هنوز نبینیم که آزمایش‌های مستقل چنین نتایجی را نشان دهد.»

یکی از سخنگویان گوگل گفت که این شرکت متعهد به استفاده از جعبه ایمنی حریم خصوصی و سایر سیگنال‌های حفظ حریم خصوصی است، بنابراین منطقی است که شرکت این سیگنال‌ها را درست مانند سایر شرکت‌های فناوری تبلیغاتی آزمایش کند.