ترس از هوش مصنوعی جفری هینتون و رمزگشایی افکار ما

جفری هینتون از پیشگامان یادگیری عمیق است که به توسعه برخی از مهم ترین تکنیک ها در قلب هوش مصنوعی مدرن کمک کرد. اما پس از یک دهه در گوگل، او از سمت خود کناره گیری می کند تا بر نگرانی های جدیدی که اکنون در مورد هوش مصنوعی دارد تمرکز کند.

هینتون که از قابلیت‌های مدل‌های جدید زبان بزرگ مانند GPT-4 حیرت‌زده شده است، می‌خواهد آگاهی عمومی را در مورد خطرات جدی که اکنون معتقد است ممکن است با فناوری ارائه شده همراه باشد، افزایش دهد.

ویل داگلاس هیون، ویراستار ارشد هوش مصنوعی ما، تنها چهار روز قبل از اعلام خبر خروجش، با هینتون در خانه‌اش در شمال لندن نشست. هینتون اعتقاد خود را توضیح داد که ماشین‌ها در مسیری قرار دارند که بسیار باهوش‌تر از آن چیزی هستند که او فکر می‌کردند – و چرا او از نحوه انجام آن می‌ترسد. داستان را کامل بخوانید.

با ثبت نام، از همه چیزهایی که باید در مورد هوش مصنوعی بدانید جلوتر باشید الگوریتم، خبرنامه هفتگی هوش مصنوعی MIT Technology Review. آخرین شماره را بخوانید، که همه چیز در مورد اهمیت دادن رضایت به هوش مصنوعی است.

اسکن مغز می تواند افکار فرد را به کلمات ترجمه کند

چه اتفاقی افتاده است: یک رابط مغز و کامپیوتر غیرتهاجمی که قادر به تبدیل افکار افراد به کلمات است، روزی می‌تواند به افرادی که توانایی صحبت کردن را در نتیجه آسیب‌هایی مانند سکته مغزی یا بیماری‌هایی از جمله ALS از دست داده‌اند، کمک کند.

چگونه این کار را انجام دادند: در یک مطالعه جدید که در Nature Neuroscience منتشر شده است، مدلی که بر روی اسکن های تصویربرداری تشدید مغناطیسی عملکردی سه داوطلب آموزش دیده بود، قادر بود جملاتی را که آنها می شنیدند با دقت شگفت انگیزی پیش بینی کند – فقط با مشاهده فعالیت مغز آنها.

چرا مهم است: این آزمایش مسائل اخلاقی را در مورد استفاده احتمالی در آینده از رمزگشاهای مغزی برای نظارت و بازجویی مطرح می‌کند و نیاز به سیاست‌های آینده برای محافظت از داده‌های مغز ما را نشان می‌دهد. داستان را کامل بخوانید.

– ریانون ویلیامز