تأثیر اقتصادی و فرهنگی هیپ هاپ

در سال 1973 هیپ هاپ متولد شد. پنجاه سال پیش در یک مهمانی در برانکس، ریشه‌هایی کاشته شد که بدون اطلاع جهانیان در آن زمان، یک جنبش فرهنگی جوانه زد که مسیر صنعت موسیقی را برای همیشه تغییر داد.

همانطور که امروز وجود دارد، پیش‌بینی می‌شود که درآمد موسیقی از طریق پلتفرم‌های استریم دو برابر شود و تا سال 2030 به حدود 131 میلیارد دلار برسد. در حال حاضر، فروش پخش موسیقی تحت سلطه هنرمندان برتر R&B و هیپ هاپ است. تنها از این تعداد، تأثیر اقتصادی آن محسوس است، اما ارزش واقعی این ژانر در اهمیت فرهنگی آن نهفته است.

موسیقی متن تحول

هیپ هاپ سبکی است که در گذشته به صورت سرکش یا خشن به تصویر کشیده می شد. امروزه این یک پدیده فرهنگی است که وضعیت اجتماعی-اقتصادی جوامع رنگین پوست را تغییر داده و جریان اصلی را دوباره تعریف کرده است. از طریق اشعار و قافیه ها، نوازندگان به اسطوره ها تبدیل شده اند و آن افسانه ها به کارآفرینی تبدیل شده اند، و مسیری را برای بستن شکاف ثروت برای رنگین پوستان برای سال های آینده ایجاد می کنند.

اگر به اطراف نگاه کنید، خواهید دید که هیپ هاپ همه جا حضور دارد. از لباس هایی که می پوشید تا الکلی که می نوشید و بازی های ویدیویی که انجام می دهید. امروزه هیچ طراح مدی وجود ندارد که از این سبک الهام گرفته باشد. لویی ویتون، یک خانه مد قدیمی، اخیراً فارل ویلیامز را به عنوان مدیر خلاقیت مردانه جدید خود منصوب کرده است. گوچی در سال 2019 با Dapper Dan همکاری کرد و از مشارکت او در ادغام مد لوکس و هیپ هاپ قدردانی کرد. ریحانا حرفه موسیقی درخشان خود را به یک تجارت زیبایی پرسود تبدیل کرد که او را به جوانترین میلیاردر خودساخته آمریکا در سال 2022 تبدیل کرد.

همانطور که این ژانر شروع به شکل گیری و رشد کرد، صنعت تبلیغات مورد توجه قرار گرفت. بازاریابان به جای اینکه هنرمندان را به عنوان خطرات ببینند، شروع به درک این نکته کردند که پاداش کار با بزرگترین و درخشان ترین هیپ هاپ بسیار بیشتر از هرگونه عدم اطمینان قبلی است. معاملاتی مانند همکاری دیدی با Ciroc یا Lil Nas X در اجرای کنسرتی برای Roblox در متاورس نشان داده است که با حمایت قدرتمندان صنعت، قدرت تبلیغاتی هیپ هاپ حد و مرزی ندارد. حتی برندهای بزرگی مانند Diageo در گذشته و حال از طریق برنامه هایی مانند Hip Hop 50 توجه کرده و روی هیپ هاپ سرمایه گذاری کرده اند.

فراتر از کالاهای مصرفی