به هر حال پایداری به چه معناست؟

FTC پس از پایان دوره اظهار نظر عمومی در ماه آوریل، در حال به روز رسانی دستورالعمل های خود در مورد ادعاهای زیست محیطی است.

طبق گوگل ترندز، در دهه گذشته، جستجو برای «کربن خنثی» بیست برابر شده است. در حالی که جستجو برای “مد پایدار” ده برابر افزایش یافته است.

اما این ادعاهای تبلیغاتی مرتبط با پایداری در واقع به چه معنا هستند؟

با توجه به بسیاری از پیشنهاداتی که در چند ماه گذشته در کمیسیون تجارت فدرال (FTC) ارائه شده است، چیز زیادی نیست.

نظرات بر توصیف‌کننده‌هایی با تعریف ضعیف مانند پایدار، صفر خالص و کربن خنثی، و همچنین اصطلاحاتی که نظر دهندگان می‌گویند قصد دارد به مصرف‌کنندگان این تصور را بدهد که یک محصول از آنچه هست مضرتر است، تمرکز دارد. در هر صورت، آنها استدلال می کنند، نتیجه سبزشویی است.

رامیا راویشانکار، مشاور عمومی در پلتفرم اطلاعات پایداری HowGood، گفت: از زمانی که راهنمای سبز آخرین بار در سال 2012 به روز شد، “روش و درک بازاریابی پایداری تغییر کرده است.” «مصرف‌کنندگان برای اطلاعات بیشتر مشتاق هستند، بنابراین به‌روزرسانی راهنماها برای انعکاس آن بسیار مهم است».

“پایدار” به عنوان یک رویکرد، نه یک شرط

کارشناسان به Adweek گفتند که مشکل بسیاری از ادعاهای سبز مبنی بر اینکه در حال حاضر تبلیغات فلفلی این است که معانی آنها مبهم است. و بدون دستورالعمل‌ها یا مقررات روشن، شرکت‌ها به راحتی می‌توانند از این نوع شستشوی سبز کنار بیایند.

به گفته آستین ویتمن، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت غیرانتفاعی اندازه گیری کربن و صدور گواهینامه Climate Neutral، اصطلاح “پایدار” یک مثال کامل است.

پایداری در همه جا ظاهر شده است، با نسخه تبلیغاتی که اغلب کل یک برند، محصول یا عملیات شرکت را بدون تعریف واضح از تمایز آن به عنوان “پایدار” توصیف می کند.

ویتمن گفت: “هیچ شرکتی پایدار نیست، اما همه روی پایداری کار می کنند.” “این تمایز بسیار مهم است.”

Climate Neutral از FTC خواست تا “راهنمای قوی و روشنی ارائه دهد که استفاده از این اصطلاح را در مواردی که دلالت بر یک رویکرد یا قصد دارد، نه یک شرط یا وضعیت وجود، محدود می کند.” این بدان معناست که یک برند می‌تواند بگوید که برای مثال در راستای آینده‌ای پایدار کار می‌کند، اما نه اینکه در حال فروش یک محصول پایدار است.