چرا نفوذ زدایی در حال افزایش است
نفوذ زدایی گرایش دیگری است که به دلیل تلاش سازندگان برای حفظ اعتماد و احترام مخاطبان به وجود آمده است. این عمل شامل فراخوانی برندهایی است که مصرف کنندگان خود را به نحوی ناامید می کنند، چه از طریق یک محصول پایین تر یا اقدامی که به اخلاق برند آنها خیانت می کند.
اما بر اساس این نظرسنجی، سازندگان نیز باید محتاط باشند: تقریباً دو سوم (61٪) از پاسخ دهندگان گفتند اینفلوئنسرها دیگر احساس نمی کنند که با آنها ارتباط برقرار کنند.
به گفته نذیر، نیاز اینفلوئنسرها برای تطبیق استراتژیهای محتوای خود با هزینههای زندگی، در کنار روندهای بزرگتری مانند زندگی پایدار و عادات مصرف آگاهانه، این تغییرات را تسریع کرده است.
«بحران هزینه زندگی چیزی بود که آن را از لبه خارج کرد. اینفلوئنسرها واقعاً باید رفتار خود را تغییر میدادند، در غیر این صورت در محیط اقتصادی فعلی بسیار ناشنوا به نظر میرسید.»
از میان مفیدترین پلتفرمها برای محتوای صرفهجویی در هزینه، فیسبوک با ۴۳ درصد از پاسخدهندگان در صدر فهرست قرار گرفت و پس از آن اینستاگرام (۳۱ درصد) و TikTok (۲۸ درصد) قرار گرفتند.