با همکاران نابرابری کووید MIT Technology Review آشنا شوید

در بهار سال 2021، MIT Technology Review بورسیه‌ای را با تمرکز بر بررسی روش‌های مختلف استفاده از فناوری و داده‌ها برای رسیدگی به مسائل نابرابری در طول همه‌گیری اعلام کرد.

با کمک بنیاد Heising-Simons – یک بنیاد خانوادگی مستقر در لوس آلتوس و سانفرانسیسکو، کالیفرنیا که از پروژه‌های متمرکز بر آب و هوا و انرژی پاک، اجتماع و فرصت‌ها، آموزش، حقوق بشر و علم حمایت می‌کند – هدف تماس ما یافتن خبرنگاران بود. که می‌توانست به طور متفکرانه و با بینشی نسبت به چالش‌های سیستماتیک، تکنولوژیکی و چالش‌هایی که کووید برای جوامع تحت پوشش ایجاد کرده است، گزارش دهد. همراهان هر کدام حداقل 7500 دلار برای انجام کار خود و فرصت انتشار در قدیمی ترین نشریه فناوری جهان دریافت می کنند.

مفتخریم اعلام کنیم که دریافت کنندگان بورسیه عبارتند از:

لاوون رابرتزروزنامه‌نگار مستقلی که علم، بهداشت و فناوری را از نیویورک پوشش می‌دهد، در مورد راه‌اندازی اتاق‌های شارژ همه‌جانبه و با فناوری پیشرفته برای متخصصان سلامت می‌نویسد، زیرا یک طرح آزمایشی از پزشکان به سایر کارکنان بیمارستان‌های خط مقدم گسترش می‌یابد. داوران گفتند که کار او با تأثیری واضح و کوتاه قانع کننده از میان جمعیت متمایز بود.

الین شلییک نویسنده و مستندساز مستقل مستقر در جورجیا، در حال بررسی تأثیر کووید طولانی بر سیاه‌پوستان آمریکایی است و در حال بررسی چگونگی درک بهتر این بیماری و تأثیرات فرهنگی آن است. داوران امیدوار بودند که کار او بتواند عنصر غایب پوشش بیماری همه گیر موجود را پر کند. آنها می‌گویند: «با تمرکز بر زندگی زنان سیاه‌پوست – و تجربه خودش از علائم درازمدت کووید-19 – گزارش الین شلی به بارهای همپوشانی بیماری‌های مزمن، نژادپرستی پزشکی و زن‌ستیزی می‌پردازد.

چاندرا ویتفیلد، یک نویسنده و روزنامه‌نگار چندرسانه‌ای از کلرادو، بررسی خواهد کرد که چگونه زنان سیاه‌پوست تحت تأثیر تلاقی همه‌گیری و آزار خانگی قرار گرفته‌اند – و چگونگی جمع‌آوری داده‌های مرتبط را بررسی خواهد کرد. قضات گفتند که او “یک موضوع مهم سیاست عمومی را شناسایی کرده” و یک پیشنهاد “با احساس هدف و فوریت” ارائه کرده است.

و انجمن اتاق خبر ما به راب چانی، که محیط زیست و علم را در Missoulian مونتانا پوشش می دهد. راب و همکارانش در حال بررسی نتایج واکنش به کووید و افزایش حمایت مالی فدرال در جوامع بومی مونتانا، به ویژه در Blackfeet Reservation بوده اند. داوران موافقت کردند که پیشنهاد او “برنده واضح” در رده خود است.

ارزیابی مدخل ها، گروهی متشکل از روزنامه نگاران و محققان باتجربه بود که از نزدیک با موضوعات مورد بحث آشنا بودند: الکسیس مادریگال، مجری رادیو عمومی KQED انجمن; کریستال سوتسییک متخصص ژنتیک در دانشگاه وندربیلت و عضو هیئت مدیره کنسرسیوم Native BioData. مارک روچستر، یک روزنامه نگار باتجربه تحقیقی و سردبیر اتاق خبر غیرانتفاعی سن دیگو Inewsource. و سیما یاسمین، روزنامه نگار، پزشک و مدیر ابتکار ارتباطات سلامت استانفورد.