با افرادی که از Notion برای برنامه ریزی کل زندگی خود استفاده می کنند، ملاقات کنید

تامی مایر، یک توسعه‌دهنده وب از فینیکس، آریزونا، در حدود سال 2018 پس از اینکه متوجه شد سه نوت‌بوک مختلف را به‌منظور منظم ماندن در همه زمان‌ها حمل می‌کند، شروع به استفاده از Notion کرد. او می‌گوید: «من سال‌هاست که فهرست خواربار کاغذی ننوشته‌ام. او همچنین از آن برای کمک به برنامه ریزی رمان های فانتزی که می خواهد بنویسد استفاده می کند.

در حالی که Notion خود را به یادداشت برداری و ژورنال نویسی می دهد، آدام وارن، صداپیشه و صداپیشه از بریتانیا نیز از آن برای مدیریت پروژه های کانال یوتیوب خود استفاده می کند.

او توضیح می‌دهد: «من در حال حاضر چیزی معادل دستمزد یک شغل تمام وقت خوب از یوتیوب و Patreon دریافت می‌کنم، و تمام مدیریت برای آن کسب‌وکار در Notion انجام می‌شود. من تمام پروژه های ویدیویی خود را در یک پایگاه داده دارم و از نمای kanban برای ردیابی وضعیت آنها استفاده می کنم. من همچنین اسکریپت های ویدیوهایم را درست در آن صفحات پایگاه داده می نویسم.”

برای افرادی که از احساس سازماندهی لذت می برند، این نوع پلتفرم ها بسیار منطقی است. النا تورونی، روانشناس مشاور، می‌گوید اپلیکیشن‌هایی مانند Notion می‌توانند به ما کمک کنند تا زندگی‌مان را ساده‌سازی کرده و آن‌ها را کمتر خسته‌کننده و بی‌نظم کنیم.

گابریل اوتینگن، استاد روانشناسی در دانشگاه نیویورک، می گوید: با این حال، صرف زمان زیاد برای بهینه سازی و سازماندهی زندگی مان می تواند زمانی که ایجاد فهرست کارها را بر تکمیل وظایف واقعی آنها اولویت دهیم، می تواند معکوس باشد.

استفاده از Notion برای ردیابی اینکه آیا به اندازه کافی آب می‌نوشید یا دویدن می‌روید یا از آن برای برنامه‌ریزی تکالیف استفاده می‌کنید، لزوماً به این معنی نیست که شما واقعاً آن کارها را انجام می‌دهید. او می‌گوید: «به نوعی، Notion ممکن است به من کمک کند تا ساختار را به دست بیاورم، اما ممکن است برای پیشبرد من کارساز نباشد.

Touroni اضافه می کند که برای افرادی مانند Bergen که از یک برنامه برای ترسیم زندگی شخصی و کاری خود استفاده می کنند، ممکن است نکات منفی وجود داشته باشد.