باکتری های مبارزه کننده با سرطان و ChatGPT در کلاس درس

اخبار: تریلیون‌ها میکروب در داخل و روی بدن ما زندگی می‌کنند و ممکن است بتوانیم آنها را برای کمک به درمان بیماری‌ها اصلاح کنیم. دانشمندان ژنوم برخی از این باکتری ها را تغییر داده اند، که اساساً میکروب هایی را مهندسی کرده اند که می توانند از سرطان پیشگیری یا درمان کنند.

چگونه این کار را انجام دادند: این تیم میکروبی را انتخاب کردند که معمولاً روی پوست انسان یافت می‌شود و با وارد کردن یک ژن جدید که پروتئینی را که روی سطح برخی از سلول‌های سرطانی قرار دارد کد می‌کند، آن را اصلاح کردند. آن‌ها آن را روی سر موش‌هایی که سلول‌های سرطانی پوست تزریق شده بودند، اعمال کردند و مشاهده کردند که چگونه پیشرفت سرطان در موش‌هایی که میکروب مهندسی شده دریافت کرده بودند، در مقایسه با موش‌هایی که میکروب معمولی دریافت کرده بودند، به طور قابل توجهی کند می‌شود.

بعدش چیه: اگرچه این تیم باید یک میکروب کاندید خوب را پیدا کند که مطمئن است می‌تواند همان پاسخ ایمنی را در افراد ایجاد کند، آزمایش‌های انسانی در چند سال آینده در دستور کار قرار دارند. داستان را کامل بخوانید.

جسیکا حمزلو

ممنوع کردن ChatGPT بیشتر از اینکه فایده داشته باشد ضرر دارد

—روهان مهتا دانشجوی سال آخر دبیرستان در آکادمی موراویان در بیت لحم، پنسیلوانیا است.

انتشار ChatGPT موجی از شوک را در سالن های آموزش به راه انداخته است. اگرچه دانشگاه‌ها برای انتشار دستورالعمل‌هایی در مورد نحوه استفاده از آن عجله کرده‌اند، به نظر می‌رسد که تصور پاسخ سنجیده به ظهور این ربات گفتگوی قدرتمند به سختی در کلاس‌های کلاس K-12 نفوذ کرده است. در نتیجه، دانش‌آموزان دبیرستانی در سراسر کشور با کودتای خاموش وب‌سایت‌های هوش مصنوعی مسدود شده مواجه شده‌اند.

خجالت آوره. اگر مربیان فعالانه با دانش‌آموزان در مورد توانایی‌ها و محدودیت‌های فناوری تعامل داشته باشند – و با آنها برای تعریف استانداردهای آکادمیک جدید کار کنند – هوش مصنوعی مولد می‌تواند آموزش K-12 را در مقیاسی بی‌سابقه دموکراتیزه کند و احیا کند. داستان را کامل بخوانید.