بازی تغییر: اولین بازی های المپیک در ابر

المپیک تابستانی 2020 (با نام تجاری توکیو 2020 ، که در سال 2021 برگزار شد و به طور رسمی بازی های المپیاد XXXII نامیده می شود) که در زمان بی سابقه ای به دلیل همه گیری ویروس کرونا برگزار شد ، نه تنها برای عملکردهای فوق العاده ورزشکاران ، بلکه برای یکی از پیشرفته ترین بازی هایی است که تا به حال میزبانی شده است.

فناوری ابر برای اولین بار در بازی های المپیک به کار گرفته شد و من ، به عنوان یک تکنسین ، از اینکه می بینم فناوری های ابری نقشی م inثر در تحول دیجیتالی بازی ها بازی می کنند ، بسیار خوشحالم. زیرساخت ابری برنامه های کاربردی فناوری نوآورانه را فعال می کند ، بنابراین بازی ها می توانند با موفقیت بسیاری از موانع ایجاد شده توسط همه گیری را برطرف کرده و زمینه جدیدی برای نحوه پخش ، سازماندهی و مشارکت بازی های المپیک – و سایر رویدادهای مهم ورزشی – ایجاد کنند. طرفداران در آینده نیازی به گفتن نیست ، ما در حال حاضر از فرصت هایی که فناوری ابری در المپیادهای آینده باز می کند هیجان زده هستیم.

بزرگترین تغییر تکنولوژیکی از زمان ارسال ماهواره

به عنوان مثال چگونه فناوری ابر انقلاب توکیو 2020 را متحول کرد ، باید به یکی از مهمترین اجزا – جامعه پخش جهانی که به میلیون ها بیننده خدمات رسانی می کند – نگاه کنیم. خدمات پخش المپیک (OBS) بیش از 9500 ساعت محتوا در طول بازیها تولید کرد ، 30 درصد بیشتر از ریو 2016 ، و برخی از محتوا در 8K برای اولین بار. امسال در توکیو ، هنگامی که تماشاچیان اجازه حضور در محل را نداشتند ، نقش پخش کننده ها برای بازی ها و طرفداران جهانی ضروری تر شد.

با همکاری OBS برای پشتیبانی از ارائه خدمات برای پخش کننده های دارای حقوق (RHB) برای اولین بار ، یک پلت فرم قوی و ایمن به نام OBS Cloud مدل های جدیدی را برای تحویل محتوا ارائه داد تا کارایی عملیاتی و چابکی بیشتری را افزایش دهد. OBS Cloud که به طور کامل در ابر کار می کند و انعطاف پذیری فوق العاده ای را که این فناوری ارائه می دهد نشان می دهد ، برای ایجاد تحول واقعی در صنعت رسانه و آماده سازی آن برای همه فرصت های ارائه شده توسط عصر دیجیتال طراحی شده است.

از آنجا که شیوع بیماری همه گیر مانع از حضور طرفداران در بازی ها شد ، ضروری بود که پخش کنندگان در سراسر جهان به محتوای با کیفیت بالا که می تواند در چندین سیستم عامل توزیع شود برای کمک به اشتراک گذاری درام و احساسات بازی ها دسترسی داشته باشند. به همین منظور ، در طول توکیو 2020 ، حداکثر 9000 کلیپ محتوای کوتاه از سوی خدمه OBS Content+ تهیه شد تا به افزایش پوشش RHB کمک کند. تیم های دیجیتال و رسانه های اجتماعی RHB از هر مکانی در جهان می توانند به کلیپ ها دسترسی داشته باشند تا پوشش المپیک خود را تکمیل کنند. این فناوری به پخش کنندگان این امکان را می دهد که بازی ها را به روشی مقرون به صرفه ، ایمن و انعطاف پذیر ، از هر مکان در جهان پوشش دهند ، و جریان پایدار و مداوم محتوای پخش شده را در طول بازی ها تضمین کند ، که میلیون ها طرفدار گرسنه را به وجد آورد. برای یک تکه از عمل!

به راحتی می توان فهمید که چرا این توسعه پخش باعث هیجان Yiannis Exarchos ، مدیر اجرایی OBS شد. به نظر وی ، همکاری با ابر علی بابا نحوه پخش بازی های المپیک را برای بیشترین مخاطب ممکن تغییر داده است. وی تأکید کرد که این “بزرگترین تغییر تکنولوژیکی در صنعت پخش برای بیش از نیم قرن از زمان معرفی ماهواره است.” با توجه به اینکه انتقال ماهواره برای اولین بار در پوشش پخش المپیک در سال 1964 آغاز شد ، این یک نقطه عطف قابل توجه است.

OBS همچنین به عنوان بخشی از گردش کار پس از تولید ، از پلتفرم Content+ برای ویرایش از راه دور و تبدیل استانداردها استفاده کرده بود ، ویژگی ای که به عنوان خدمتی به RHB ها برای المپیک های آینده گسترش می یابد.

توسط ابر محافظت می شود – اطمینان از ایمنی کارکنان

البته ، سازمان دهندگان رویداد و کارکنان اصلی در برگزاری بازی ها نقش دارند و توکیو 2020 به دلیل گرمای شدید تابستان چالش های خاص خود را برای آنها ایجاد کرد. برای نشان دادن خطرات کارگران بازی ، بیش از 8000 نفر در ژاپن بین 19 تا 25 جولای امسال به بیمارستان ها منتقل شدند که از علائم گرمازدگی رنج می بردند ، در حالی که توکیو 2020 رسماً در 23 ژوئیه آغاز شد.

من معتقدم فناوری می تواند به واکنش م effectivelyثر در شرایط بحرانی مانند این کمک کند. به همین دلیل ما یک راه حل مبتنی بر ابر را برای کمک به کاهش خطر گرمازدگی برای کارکنان محل کار در معرض آب و هوا معرفی کردیم. این فناوری از طریق یک دستگاه هوشمند در داخل گوش به کنترل دما و ضربان قلب کارکنان کمک کرد. بر اساس این اطلاعات و شاخص گرمای اطراف (شامل دما ، رطوبت و نور مستقیم یا تابش خورشید) ، یک سیستم مبتنی بر ابر سطح خطر گرمازدگی را در زمان واقعی مشخص کرد. سپس هشدارها به کارکنان در معرض خطر بالا ، همراه با اقدامات احتیاطی توصیه شده – مانند نوشیدن آب بیشتر – برای کاهش شانس گرمازدگی ارسال شد.

این نوآوری که توسط هیدماسا ناکامورا ، رئیس مرکز اصلی عملیات کمیته سازماندهی بازی های المپیک و پارالمپیک توکیو (TOCOG) بسیار مورد استقبال قرار گرفت. شاید مهمتر از همه ، استقبال خوبی از سوی کارگران بازی ها انجام شود. همانطور که معلوم شد ، توکیو 2020 یکی از داغترین بازیهای المپیک در تاریخ بود.

تعامل مداوم با طرفداران

متأسفانه ، همه گیری از حضور هواداران جهانی در بازیها جلوگیری کرد. اما فناوری همیشه می تواند نقش مثبتی در رویارویی با چالش ها داشته باشد. سال گذشته ، ما زمان قابل توجهی را با TOCOG در برنامه مشارکت طرفداران از راه دور دیجیتالی به نام “اشتیاق را به اشتراک بگذارید” صرف کردیم. این پروژه فوق العاده با استفاده از فناوری ویرایش ابری و دیجیتال ، طرفداران ورزش را در سطح جهان تشویق کرد تا از تیم ها و ورزشکاران مورد علاقه خود در سطح شخصی تر ، در هر کجا که طرفدار یا تیم مستقر هستند ، حمایت کنند. این فناوری از فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی برای جمع آوری ویدیوهای زمان واقعی بارگذاری شده توسط طرفداران در شبکه های اجتماعی استفاده کرد و آنها را در محل هایی پخش کرد تا تشویق ، حمایت و انگیزه ورزشکاران را ارائه دهد. شما می توانید هیجانی را که این راه حل نوآورانه ارائه می داد تصور کنید ، در حالی که احساسات مثبت و پر انرژی را در بین طرفداران و ورزشکاران نشان می داد و تشویق تماشاگران عرصه را پر می کرد.

ارتباط غیرقابل جایگزین است و بازی های المپیک یکی از بهترین نمونه های ارتباط بین طرفداران و ورزشکاران ، نسل های مختلف و جوامع ورزشی در مرزها است. با حفظ این ارزش ، ما اولین پین ابر خود را ایجاد کردیم ، یک پین دیجیتالی مبتنی بر ابر که برای متخصصان پخش و رسانه طراحی شده است و بی وقفه برای پوشش بازی ها برای همه ما کار می کنند. دستگاه دیجیتالی پوشیدنی امکان تبادل اطلاعات بدون تماس را فراهم می کند و برای کمک به متخصصان رسانه ای که در مرکز پخش بین المللی و مرکز اصلی مطبوعات کار می کنند ، طراحی شده است تا با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و دسته های رسانه های اجتماعی را به شیوه ای ایمن و تعاملی مبادله کنند. این لباس یا به عنوان نشان استفاده می شود و یا به یک بند چسبان متصل شده است ، با قرارداد مبادله اطلاعات تماس با راحتی در زمان واقعی و بر اساس ابر ازدواج می کند.

ابتکارات هیجان انگیز دیگر مشارکت تماشاگران و طرفداران را تشویق کرد. به عنوان مثال ، IOC فروشگاه المپیک را در پلت فرم تجارت الکترونیک علی بابا Tmall راه اندازی کرد. علاوه بر اینکه یک فروشگاه جهانی برای طرفداران است که به دنبال کالاهای رسمی مارک المپیک هستند ، همچنین به عنوان یک پورتال اطلاعاتی عمل می کند تا به هواداران در جریان آخرین اخبار و اطلاعات المپیک کمک کند. این جایی است که خرده فروشی و تجارت با هم ادغام می شوند تا طرفداران ورزش را بیشتر خوشحال کنند ، در حالی که بازی ها را وارد دوره جدیدی از مشارکت هواداران می کنند.

آشکار کردن تمام ظرفیت ورزشکاران

دیگر استفاده کنندگان از فناوری ابر – و بسیاری می گویند مهمترین آنها – خود ورزشکاران بودند ، از طریق فناوری به نام ردیابی ورزشکاران 3D (3DAT).

با همکاری اینتل ، 3DAT بینندگان حرفه ای را در مورد عملکرد ورزشکاران در صورت وقوع ارائه می دهد. بدون نیاز به سنسورهای ردیابی حرکت ، 3DAT از ویدئوهای استاندارد ، هوش مصنوعی و بینایی رایانه ای برای استخراج بیش از 20 نقطه به صورت سه بعدی بر روی بدن ورزشکار استفاده می کند و این داده ها را به تجسم غنی تبدیل می کند تا قصه گویی پخش کنندگان برای رویدادهای کلیدی را افزایش دهد.

به دنبال تجربه های هیجان انگیز تر ورزشی باشید

در اولین بازیهای المپیک تابستانی ، خوشحالیم که نقش حامی خود را به سطح جدیدی رساندیم که فراتر از بسته تجاری سنتی است. به عنوان یک شریک منحصر به فرد در سراسر جهان برای خدمات ابری ، مفتخریم که یک بنیاد جدید مبتنی بر ابر برای نحوه پخش و عملکرد بازیها از جهات مختلف ارائه دهیم. به همین ترتیب ، ما معتقدیم که ابر نقش مهمی در تغییر شکل نحوه پخش ، سازماندهی و اشتراک گذاری رویدادهای مهم ورزشی در آینده در طرفداران خواهد داشت. ما به نقشی که در کمک به توکیو 2020 برای تغییر شکل صنعت ورزش و پخش در راه بی سابقه ایفا کردیم افتخار می کنیم. و ما در اینجا متوقف نمی شویم. توکیو 2020 تنها آغاز سفر دیجیتالی شدن بازی های المپیک بود.

این محتوا توسط ابر علی بابا تولید شده است. این توسط تحریریه MIT Technology Review نوشته نشده است.