بازاریابان در برنامه کلون توییتر متا کم گرم هستند

ایمیل داخلی نیز ظهور Mastodon و BlueSky را به عنوان رقبای مستقیم توییتر تأیید کرد. اما این شرکت به مزیت متا برای دسترسی به میلیاردها کاربر از طریق برنامه های دیگر خود از جمله فیس بوک و اینستاگرام اشاره کرد.

قبل از اینکه بازاریابان بیش از حد هیجان زده شوند، به پذیرش پلتفرم نامعلوم و نحوه تعامل مردم با محتوا نگاه خواهند کرد.

بن زوی گفت: «کلاب هاوس چیزی بود که یک سال پیش همه درباره آن صحبت می کردند. «در نهایت، [it] هرگز واقعاً به آن نقطه پذیرش نرسید.»

وصل کردن از دست دادن سیگنال با داده های بیشتر

منابع گمان می‌کنند متا از طریق تبلیغات کسب درآمد خواهد کرد، زیرا این جریان درآمد غالب پلتفرم است: طبق آمار Statista، در سال 2022، متا بیش از 113 میلیارد دلار درآمد تبلیغاتی داشت.

اما درآمد تبلیغات آن از عرضه ATT اپل ضربه خورده است و توانایی متا برای هدف قرار دادن کاربران را تغییر داده است. در اوایل این هفته، این غول فناوری به دلیل نقض قوانین حریم خصوصی اتحادیه اروپا از طریق انتقال داده های شخصی کاربران فیس بوک به ایالات متحده، با جریمه های حریم خصوصی رکورد 1.3 میلیارد دلاری مواجه شد که از دست دادن سیگنال آن را بیشتر تشدید کرد.

“[Meta] جیسون کینت، مدیر عامل شرکت Digital Content Next گفت: نیاز به تعامل بیشتر دارد و کاربران کارهایی را برای ایجاد داده‌هایی انجام می‌دهند که بتوانند به یادگیری ماشینی خود برای هدف‌یابی تبلیغات وارد کنند.

متا اغلب به دلیل استفاده نادرست از داده های افراد خبرساز شده است، به خصوص که شهرت آن پس از انتشار رسوایی کمبریج آنالیتیکا در سال 2018 ضربه خورد.

همین هفته، Axios و Harris Poll از 16310 آمریکایی نظرسنجی کردند تا شهرت قابل مشاهده ترین برندها در متای ایالات متحده را به خود اختصاص دهند در حالی که توییتر در رتبه 97 قرار داشت.

کینت گفت: “شما می ایستید و فکر می کنید که من به عنوان شرکتی که سرویسی را راه اندازی می کند که می خواهم به جای توییتر از آن استفاده کنم، به چه کسی اعتماد کنم، زیرا اشتهایم را برای توییتر از دست داده ام.” من نمی دانم اگر [Meta] جایی است که من می پرم.»

درآمدزایی قیف و اشتراک کمتر

برای بن جفریس، مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران اینفلوئنسر، پلتفرم جدید بسته به نوع قرار دادن تبلیغات، مانند محتوای حمایت شده در یک فید یا قبل از پخش، می‌تواند دلارهای تبلیغاتی را جذب کند. بازاریابان همچنین می‌توانند انتظار داشته باشند که بازاریابی اینفلوئنسر ارگانیک، بدون رسانه‌های پولی، به اهداف با قیف پایین‌تر از طریق ایجاد تبدیل‌ها بر اساس اشتراک‌گذاری لینک، رسیدگی کند.

او گفت: “فید اینستاگرام پیوندهایی را در محتوای ارگانیک ارائه نمی دهد، و این همان کاری است که آن برنامه قادر به انجام آن خواهد بود.” ما می‌توانیم شاهد بازگشت بسیاری از سازندگان باشیم که پیوندها را از یک فعال‌سازی مبتنی بر تبدیل تبلیغ می‌کنند.»