این کتاب کودکان تاریک یک تبلیغ ضد اسلحه تکان دهنده است

برای به چالش کشیدن وضعیت موجود، Change the Ref در وب‌سایت خود می‌گوید که «از هنر شهری و رویارویی خلاقانه غیرخشونت‌آمیز برای افشای تأثیرات فاجعه‌بار همه‌گیری تیراندازی جمعی استفاده می‌کند».

کمپین های قبلی آن شامل طبقه گمشده بود که توسط لئو برنت شیکاگو ایجاد شد، که رهبر انجمن ملی تفنگ (NRA) را فریب داد تا در مراسم فارغ التحصیلی جعلی به نمایندگی از 3044 قربانی خشونت با اسلحه صحبت کند که باید در سال 2021 فارغ التحصیل می شدند. برنده جوایز صنعتی متعددی از جمله مداد سیاه D&AD و شیر تیتانیوم در Cannes Lions سال گذشته شد.

برای آخرین کمپین Change the Ref، کتاب کودکان رویکرد خلاقانه مشابهی را در پیش گرفته است تا افکار عمومی و رهبران سیاسی را شوکه کند. دیگو برتاگنی، مدیر خلاقیت اجرایی BCW، گفت: «مخاطبان مورد نظر همیشه سیاستمداران بوده اند – این هرگز قرار نبود کتابی برای کودکان باشد.

اما برای دریافت عکس العمل، کتاب همچنان باید به قسمت نگاه می کرد. “اولین تیراندازی در مدرسه خواکین” توسط ماریا لاوزی، که چندین کتاب برای کودکان تصویرگری کرده است، تصویرگری شده است. این پروژه همچنین دارای نشانگرهای زیادی از یک داستان معمولی کودکان است، مانند کلمات قافیه، لبه های گرد و صفحات ساخته شده از مقوای ضخیم.

همچنین دارای سوراخ‌هایی مانند سوراخ‌هایی است که به بچه‌ها کمک می‌کند ورق بزنند – اما در این کتاب، این سوراخ‌ها نشان دهنده گلوله‌هایی هستند که زندگی بی‌گناهان را کوتاه می‌کنند.

تصویر
این کتاب شبیه کتابی است که معمولاً در راهروی کودکان یافت می شود، اما داستان دلخراش آن سیاستمداران است.

مانوئل الیور هر مرحله از تولید کتاب را تایید کرد و به عنوان مدیر خلاق دیگری در پروژه خدمت کرد. برتاگنی گفت، او کمک کرد تا اطمینان حاصل شود که جزئیات داستان، مانند تصاویر جنبه‌های معمولی یک مدرسه فلوریدا، معتبر هستند.

برتاگنی افزود: داستان «به معنای واقعی کلمه گام به گام اتفاقی است که در جریان تیراندازی پارکلند رخ داد». “تصاویر تقریباً شبیه گزارش پلیس است.”

رویارویی خلاقانه

اولیورها از این کتاب به عنوان ابزاری برای جلب توجه به هدف خود استفاده کرده اند و شخصاً آن را در اختیار سیاستمداران قرار داده اند. علاوه بر نماینده کلارک، سناتور دبی استابنو از میشیگان نیز در حال خواندن این داستان فیلمبرداری شده است.

اولین نسخه از این کتاب با 300 نسخه منتشر شد، با برنامه ریزی برای انتشار بیشتر. مردم می توانند این کتاب را به قیمت 23 دلار خریداری کرده و برای نمایندگان ایالتی خود ارسال کنند.