این کتاب کودکان تاریک یک تبلیغ ضد اسلحه تکان دهنده است

در 10 مه، کاترین کلارک، دموکرات شلاق، روی زمین مجلس نمایندگان ایستاد و با صدای بلند از یک کتاب کودکان برای اعضای کنگره خواند.

او خواند: «پایان روز نیز متعلق به من بود. “روی زمین خون ریخت و هرگز به خانه نرسید.”

این کلمات مهیج داستان خواکین «گواک» الیور را روایت می‌کند که یکی از 17 نفری بود که در تیراندازی دسته جمعی سال 2018 در دبیرستان مارجوری استونمن داگلاس در پارکلند، فلوریدا کشته شدند. کتاب مسخره‌ای برای کودکان با عنوان «تیراندازی اول مدرسه خواکین» نماینده کلارک در واقع برای بچه ها نیست، بلکه برای «سیاستمداران بچه» است که برای مهار خشونت با اسلحه در ایالات متحده اقدام نمی کنند.

Change the Ref، سازمانی که توسط والدین خواکین، پاتریشیا و مانوئل اولیور تأسیس شد، این کتاب را با آژانس BCW ایجاد کرد. فده گارسیا، مدیر خلاقیت BCW، گفت: کنار هم قرار دادن یک کتاب با ظاهری بی گناه و داستان وحشتناک درون آن هدفمند است.

«این باید چیزی باشد که مردم را بیدار کند. گارسیا به Adweek گفت: مردم بی حس هستند. هر بار که تیراندازی اتفاق می افتد، ما از سیاستمداران پاسخ های مضحکی دریافت می کنیم. ما تصمیم گرفتیم که اگر قرار است پاسخ‌های کودکانه به ما بدهند، شاید بهتر باشد شرایط را به زبان خودشان توضیح دهیم.»

یک داستان واقعی

BCW با Change the Ref تماس گرفت و حدود یک سال پیش، پس از تیراندازی دسته جمعی در مدرسه ابتدایی راب در Uvalde، تگزاس، کار روی کتاب کودکان را آغاز کرد.

مری کورکوران، رئیس BCW برای آمریکای شمالی، گفت که آژانس این موضوع را بر عهده گرفت زیرا خشونت با اسلحه «مسئله‌ای است که همه جوامع را تحت تأثیر قرار می‌دهد و بر همه کارکنان ما تأثیر می‌گذارد». ما می دانیم که ایده های مختلفی در مورد چگونگی رسیدگی به خشونت با سلاح در ایالات متحده وجود دارد، چیزی که همه ما می توانیم روی آن توافق داشته باشیم این است که وضعیت موجود کارساز نیست.