این کارآفرین نیجریه ای EV امیدوار است که با تسلا روبه رو شود

اولین مورد، که در سال 2021 معرفی شد، یک اتوبوس 12 صندلی است که از تعدادی مواد محلی ساخته شده است. برد آن 212 کیلومتر است و می توان آن را در عرض 35 دقیقه از طریق یک سیستم انرژی خورشیدی که در پشت آن تعبیه شده شارژ کرد. در آزمایشی که اخیراً توسط این شرکت انجام شد، اتوبوس ها تنها در یک ماه 35000 مسافر را در مایدوگوری جابجا کردند.

دبورا مایداوا، مهندس خدمات ساختمان برق که در مایدوگوری زندگی می کند، معتقد است که خودروهای برقی گاجیبو راه خوبی برای رفع نیازهای محلی هستند. او می‌گوید: «استفاده از انرژی خورشیدی به خودروها برتری نسبت به سایر خودروهای برقی در حال ظهور می‌دهد و من معتقدم که آنها بازار نیجریه را سیل خواهند کرد.

یک مینی‌بوس مسافربری گازسوز جدید با گیربکس اتوماتیک می‌تواند نزدیک به 5 میلیون نایرا (حدود 10000 دلار) قیمت داشته باشد. گاجیبو می‌گوید که خرید یکی از 12 صندلی‌هایش که با انرژی خورشیدی کار می‌کند، تقریباً به همان اندازه هزینه خواهد داشت. او قصد دارد 500 واحد را در هشت شهر نیجریه در ماه های آینده راه اندازی کند و امیدوار است این بار بتواند آنها را بفروشد.

او می گوید: “محصولات ما کاملا مقرون به صرفه هستند و هزینه وسیله نقلیه یکی از مهمترین مواردی است که ما در نظر می گیریم.” تنها راه رسیدن به این هدف، طراحی و ساخت کامل این وسایل نقلیه به صورت محلی است.