این برندهای چالش برانگیز یک شیرین کاری «آشوب ناب» را با هم ترکیب می کنند

ویاگرا، پنیر، غلات و سالن های ورزشی چه وجه مشترکی دارند؟

این شروع یک شوخی بد نیست. اخیراً در لندن، چهار برند که ظاهراً هیچ ارتباطی با یکدیگر نداشتند، برای همکاری غیرمنتظره‌ای که در فضای مجازی منتشر شد، متحد شدند.

وب‌سایت سلامت مردان بریتانیایی Numan، خرده‌فروش آنلاین Cheesegeek، تولیدکننده غلات و حبوبات، سوررئال و اپراتور باشگاه Gymbox، آگهی‌های کنار هم با عنوان «سخت‌تر، فتا، سریع‌تر، قوی‌تر» منتشر کردند – جناسی در مورد آهنگ موفق دفت پانک «سخت‌تر بهتر سریع‌تر قوی‌تر» ” این کمپین بیش از 1 میلیون بازدید در رسانه های اجتماعی دریافت کرد که یکی از کاربران پاسخ داد: “این یک هرج و مرج خالص است و من آن را دوست دارم.”

همکاری‌های برندهای عجیب و غریب چیز جدیدی نیستند – Durex و Diesel یا Heinz و Absolut را در نظر بگیرید – و زمانی که به هر شرکتی کمک می‌کند مخاطبان جدیدی را جذب کند، می‌تواند بازاریابی منطقی ایجاد کند. با این حال، غیرمعمول است که ببینیم چهار برند به جای دو برند کنار هم قرار می‌گیرند و پیدا کردن زمینه‌های مشترک را برای چنین کسب‌وکارهای متمایز چالش‌تر می‌کند.

روری مک‌انتی، مدیر بازاریابی و برند Gymbox به Adweek گفت: «این فقط یک ایده احمقانه است. ما انتظار نداشتیم که آنقدر ویروسی و موفق باشد.»

یک ایده سمت چپ

این “ایده احمقانه” با McEntee آغاز شد، کسی که در Gymbox بر دیگر شراکت های غیرقابل پیش بینی برند نظارت داشته است. در حالی که برای شرکت‌های تناسب اندام معمول‌تر است که با یک برند پوشاک یا نوار پروتئینی همکاری کنند، Gymbox با همکاری با OnlyFans برای میزبانی یک کلاس بورلسک و Microbrewery Tiny Rebel برای یک کلاس تناسب اندام «ضد خشکی ژانویه» که در آن افراد شرکت می‌کنند، این کتاب بازی را پاره کرده است. به جای وزنه، کیسه بلند کرد.

مک انتی گفت: “ما همیشه سعی می کنیم کارهایی انجام دهیم که کمی سرگردان باشد.”

مک‌انتی برای حرکت بازاریابی بعدی‌اش، سوررئال، یک شرکت غلات با پروتئین بالا که در سال 2021 تأسیس شد، سر خود را برگرداند. سوررئال برای کمپین‌های بی‌زبان در بریتانیا توجه خود را به خود جلب کرده است که غذاهای سنگین صبحانه مانند کلوگ را به چالش می‌کشد.

Gymbox یک نام تجاری چالش برانگیز است و Surreal نیز همان DNA را دارد. ما هر دو سعی می کنیم کارهایی را انجام دهیم که غیرمتعارف است و بودجه زیادی نداریم.