این برنامه مجهز به هوش مصنوعی به بیماران پارکینسون کمک می کند تا ورزش کنند

سازمان بهداشت جهانی (WHO) تخمین می زند که 8.5 میلیون نفر در سراسر جهان به پارکینسون مبتلا هستند. برای بسیاری از آنها، هیپومیمیا – از دست دادن یا کاهش حالات چهره – یکی از سخت ترین جنبه های بیماری عصبی است که موانعی را برای شکل قابل توجهی از ارتباط ایجاد می کند.

برای ارائه ابزارهای بهتر برای هدایت هیپومیمی، شرکت دارویی چندملیتی برزیلی Eurofarma پروژه ای به نام اسکرول تراپی را راه اندازی کرده است. این اپلیکیشن که توسط آژانس Dentsu Creative توسعه یافته و توسط انجمن پارکینسون برزیل پشتیبانی می‌شود، به بیماران پارکینسونی کمک می‌کند تا پیشرفت علائم خود را در حین انجام یک فعالیت روزمره در پیمایش رسانه‌های اجتماعی کاهش دهند.

اسکرول تراپی که از تشخیص چهره مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده می‌کند، کاربران را تشویق می‌کند تا به مدت ۴۵ دقیقه در روز عبارات را تمرین کنند و به آن‌ها اجازه می‌دهد تعامل رسانه‌های اجتماعی را از طریق نشانه‌های چهره کنترل کنند. حالات مختلف چهره، مانند لبخند زدن، تعجب یا غمگینی، به کنترل‌هایی تبدیل می‌شوند که به شرکت‌کنندگان اجازه می‌دهد به بالا یا پایین حرکت کنند، انگشت خود را بکشند یا ویدیوها را پخش کنند.

این کمپین با یک فیلم کوتاه در توضیح هیپومیمی همراه است. سخنران خاطرنشان می کند که در حالی که فیزیوتراپی توصیه شده می تواند به بهبود کنترل ماهیچه های صورت کمک کند، بسیاری از بیماران تلاش می کنند تا آن را در برنامه خود قرار دهند. این برنامه با گره زدن آن به چیزی معمولی مانند پیمایش رسانه های اجتماعی، کار کردن با این تمرین را در زندگی روزمره آنها آسان تر می کند.

یافتن راه حل های اجتماعی

اسکرول تراپی یک مثال زیبا از این است که چگونه می توانیم از قدرت خلاقیت ناشی از فناوری برای کمک به کاهش یک مشکل بسیار دشوار استفاده کنیم – راه حلی ساده که می تواند به میلیون ها نفر در سراسر جهان کمک کند آنچه را که آنها را انسان می کند حفظ کنند: حالات صورتشان. رافائل ریزوتو، مدیر ارشد خلاقیت ایالات متحده و لاتام اسپانیایی در Dentsu Creative، به Adweek گفت.

سباستین پورتا، مدیر خدمات فراساحلی Dentsu Creative می‌گوید: «زمانی که تقریباً شش سال پیش تشخیص داده شد که به پارکینسون مبتلا هستم، به خودم قول دادم که اجازه نخواهم داد این بیماری مرا شکست دهد، و من هر کاری انجام داده‌ام تا به این وعده عمل کنم. آرژانتین و یک بیمار پارکینسون من شخصاً در بسیاری از فعالیت‌ها شرکت کرده‌ام تا فعال بمانم و مبارزه کنم. اما این بسیار فراتر از آن است.»