اینفلوئنسرها در عصر هوش مصنوعی مسئولیت های جدیدی بر عهده دارند

این به این دلیل است که اینفلوئنسرهایی که روابط بلندمدت و قابل اعتمادی با مخاطبان ایجاد می‌کنند، کسانی هستند که وقتی حقیقت زیر سوال می‌رود، سود خواهند برد. وقتی اطلاعات کالایی می شود و چشم اندازها به اینترنت تولید شده توسط هوش مصنوعی هجوم می آورد، به چه کسی اعتماد دارید؟

شما به افرادی که قبلاً با آنها رابطه دارید اعتماد دارید، معتبر هستند و به انتشار محتوای با کیفیت اهمیت می دهند. حتی از آنجایی که پلتفرم‌ها اکتشاف را در اولویت قرار می‌دهند، این امر تقریباً مطمئناً توجه جدیدی را به سازندگانی که در ساختن جوامع سرمایه‌گذاری کرده‌اند، خواهد گذاشت، نه فقط به دنبال بازدیدها.

تمرکز مجدد بر روی سازندگان و اینفلوئنسرها با فالوورهای بزرگ‌تر نیز اثر پایین‌دستی دارد که باعث می‌شود بسیاری از اینفلوئنسرها به برند تبدیل شوند. این بدیهی است که در حال حاضر اتفاق می افتد. اینفلوئنسرهایی مانند Logan Paul که Prime را راه اندازی کرد و Mr. Beast که Beast Burgers را می فروشد. اما از آنجایی که مردم اعتماد بیشتری به این نوع سازندگان دارند، چه برای راهنمایی در مورد غذا، مد، موسیقی، زیبایی، سیاست، سلامت یا تناسب اندام، این فقط افزایش می‌یابد و در نهایت برندهای سنتی بیشتری را به چالش می‌کشد.

آماده شدن

همانطور که محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی تأثیر خود را بر رسانه های اجتماعی اعمال می کند و مخاطبان به سمت اینفلوئنسرها روی می آورند، هم برندها و هم آژانس ها باید در مورد سازندگان به عنوان بیش از شرکای یکباره یا حتی بلندمدت در بخش بازاریابی فکر کنند. در عوض، آنها باید ببینند که چگونه می توانند با سازندگان و تأثیرگذاران در ایجاد محصولات و ایجاد روابط با سازندگان در جایی که برابری مشترک وجود دارد شریک شوند تا سازندگان واقعاً احساس مالکیت و مشارکت در موفقیت محصول کنند.

به عنوان مثال، سازمان‌دهندگان خانه از The Home Edit از حضور اجتماعی خود استفاده کردند و یک نمایش نتفلیکس را برای آنها به ارمغان آوردند، که سپس آنها را به شراکت در چند خط محصول با Walmart و The Container Store سوق داد. این نه تنها باعث افزایش فروش برای هر برند شد، بلکه وسعت مخاطبان The Home Edit را افزایش داد. سال‌ها بعد (و نامزدهای امی)، دنبال‌کنندگان آن‌ها هنوز هم به دلیل رویکرد صادقانه و بازشان در رسانه‌های اجتماعی، احساس ارتباط فوق‌العاده با بنیان‌گذاران و کارکنانشان می‌کنند.

اینفلوئنسر اما چمبرلین و برند پوشاک PacSun در طول سال‌ها همکاری‌های مشابهی را ایجاد کرده‌اند و برای ایجاد خط خاصی که سبک او را منعکس می‌کند، همکاری نزدیک داشته‌اند و چمبرلین به عنوان مدیر خلاق عمل می‌کند. اِما این همکاری را به شدت از طریق TikTok PacSun، از طریق کانال‌های خودش و با بازی در بازی/تجربه واقعیت مجازی PacSun تبلیغ کرد. این امر باعث موفقیت PacSun در شبکه اجتماعی شد و به آنها کمک کرد سریعتر از Old Navy، Abercrombie و American Eagle رشد کنند.

برای آژانس ها، ایجاد این نوع مشارکت ها به معنای تغییر اساسی تفکر آنهاست. مشارکت با اینفلوئنسرهایی که در حال راه‌اندازی برندها هستند، اما همچنین توسعه رویکردهای بازاریابی نوآورانه‌تر برای جذب تأثیرگذارانی که به طور ذاتی بازاریابی را در سال 2023 درک می‌کنند، ایجاد می‌کند.