اینفلوئنسرها در عصر هوش مصنوعی مسئولیت های جدیدی بر عهده دارند

هنگامی که مواردی از تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی برنده مسابقات هنری و عکاسی شروع شد، رسانه های اجتماعی با بحث های معمول منفجر شدند.

از این گذشته، هوش مصنوعی در حال حاضر رابطه ضعیفی با خلاقانی دارد که می ترسند جایگزین شوند. دیگران ایده استفاده از فناوری برای فریب دادن را دوست ندارند. و سپس کسانی هستند که برای ایجاد اختلال هیجان زده هستند، که جرقه گفتگوهایی در مورد اینکه چگونه محتوای با کیفیت بالا تولید شده توسط هوش مصنوعی ممکن است به نفع بازاریابان استفاده شود، ایجاد می شود.

یک چیز مسلم است: پیشرفت سریع هوش مصنوعی منجر به وفور عظیم محتوای آنلاین خواهد شد. وقتی ساختن تعداد زیادی ویدیو، هنر و متن با کیفیت بسیار آسان شود، سازندگان محتوا و برندها از این مزیت استفاده خواهند کرد.

چیزی که کمتر مطمئن است این است که چگونه این هجوم بر نحوه ارزش گذاری یا مصرف محتوای رسانه های اجتماعی تأثیر می گذارد. آیا بازیگران بدی که از این ابزارها استفاده می کنند، اعتماد مردم را از بین خواهند برد؟ آیا دموکراتیزه شدن محتوای باکیفیت، برجسته شدن در رسانه های اجتماعی را دشوارتر می کند؟ آیا فقدان طبیعی کنترل کیفیت باعث رکود علاقه به رسانه های اجتماعی در نتیجه می شود؟

در پرداختن به این نگرانی ها، اینفلوئنسرها ممکن است نقش مهمی داشته باشند. از آنجایی که الگوریتم‌های مبتنی بر اکتشاف TikTok مورد غبطه اکثر پلتفرم‌های بزرگ (و مدل‌سازی) قرار گرفتند، سازندگانی که دنبال‌کنندگان زیادی داشتند شروع به رقابت با میکرو اینفلوئنسرها (اینفلوئنسرهایی با تعداد فالوور در محدوده 10 تا 100 هزار دنبال‌کننده) کردند. در واقع، رابطه بین تعداد فالوورها و تعداد بازدیدها در هر قطعه خاصی از محتوا، اکنون نسبت به گذشته کمتر مرتبط به نظر می رسد.

و این فقط TikTok نیست. ما این را در یوتیوب، در اینستاگرام با Reels و در فیدهای توییتر می بینیم که اکنون محتوای محبوب را بر حساب های دنبال شده در اولویت قرار می دهند.

اما با افزایش محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی، این سازندگان اصلی ممکن است نقش‌ها و مسئولیت‌های جدیدی پیدا کنند زیرا مصرف‌کنندگان برای تبدیل شدن به رهبران و ویراستاران فکری، شاید حتی بیشتر از خود پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی به آن‌ها نگاه می‌کنند.

یک فراخوان جدید

البته، همه اینفلوئنسرها برای این فضای رسانه‌های اجتماعی پر از محتوای هوش مصنوعی مناسب نیستند، مانند کسانی که سعی می‌کنند سیستم را بازی کنند، الگوریتم‌ها را دستکاری کنند تا محتوای خود را آشکار کنند و به هر چیزی که در روز برای دسترسی به آن است، بپردازند. . اما برای کسانی که روی کار خود متمرکز هستند و بازی طولانی ارائه محتوای با کیفیت را روز به روز انجام می دهند، روابط قوی تر آنها با مخاطبانشان ارزشمند خواهد بود.