اولین افسر ارشد حریم خصوصی Uber در یافتن ذهن آگاهی و سفر به وگاس

زمانی که روبی زفو در آگوست 2018 فعالیت خود را در این شرکت آغاز کرد، اوبر یک شرکت در حال گذار بود.

برنامه ride-hailing از یک حادثه خجالت‌آور نقض داده در سال 2016، که در آن دو هکر به نام‌ها، آدرس‌های ایمیل و شماره تلفن‌های 25 میلیون کاربر و راننده آمریکایی دسترسی پیدا کردند، بهبود می‌یابد.

اوبر به جای گزارش این حادثه، طبق قانون، 100000 دلار برای حذف داده ها به هکرها پرداخت کرد. و در نتیجه، شرکت 148 میلیون دلار برای تسویه مطالبات پرداخت کرد. مدیر عامل سابق تراویس کالانیک در آن زمان شرکت را اداره می کرد، قبل از اینکه در اواسط سال 2017 در بحبوحه یک رشته اتهامات در مورد فرهنگ و شیوه های اخلاقی شرکت کناره گیری کرد.

خیلی چیزها در داخل دیوارهای شرکت مستقر در سانفرانسیسکو در حال تغییر بود، به ویژه در مورد رویکرد آن به حریم خصوصی.

زفو می‌گوید: «برخی از شرکت‌ها زمان زیادی را صرف فکر کردن در مورد حریم خصوصی می‌کنند و برخی نه. اوبر باید آن را به سختی یاد می گرفت، به همین دلیل است که آنها من را قبل از IPO استخدام کردند تا به تغییر آن کمک کنم.

اکنون اوبر شرکتی با درآمد 31.8 میلیارد دلاری در سال 2022 و کسب و کار تبلیغاتی به ارزش 500 میلیون دلار است که قصد دارد تا سال 2024 به ازای درآمد فوریه خود به یک میلیارد دلار افزایش یابد. در ماه اکتبر، اعلام کرد که تبلیغات را قبل و در حین سفر مشتری از طریق این برنامه راه اندازی می کند.

به عنوان اولین مدیر ارشد حریم خصوصی اوبر، زفو اولین طعم نقش محرمانگی را در شرکت قبلی خود، شرکت اینتل، در سال 2011 چشید. می‌توانست ببیند چه کسی در اتاق است، زفو یک شبه به عنوان یک مدیر حقوقی برای فناوری اطلاعات، حریم خصوصی و امنیت کنار گذاشته شد.

در روز CPO Uber

در حال حاضر در اوبر، اکثر اوقات زفو شامل تصمیم گیری در مورد اینکه آیا برخی حوادث داده واجد شرایط بررسی نقض هستند یا خیر. همراه با این، او کارهای قانونی مربوط به به روز رسانی حریم خصوصی و پروتکل های سیاست گذاری را به تیم خود واگذار می کند.

او به Adweek گفت: “هر شرکتی حوادث جزئی دارد که در آنها تعجب می کنید که با برخی داده ها چه اتفاقی افتاده است.” من هر روز تماس می‌گیرم که چه حادثه‌ای مشکل ساز است.»