اقدام اقلیمی شرکتی و سیارک‌های قاتل

از آنجایی که هزاران شرکت برنامه های خود را برای کاهش آلودگی کربن در بوق و کرنا می کنند، گروه کوچکی از مشاوران پایداری به عنوان داور اقدام اقلیمی شرکت ها ظاهر شده اند.

ابتکار اهداف علمی یا SBTi به کسب و کارها کمک می کند تا از طریق ترکیبی از کاهش آلودگی گازهای گلخانه ای و حذف دی اکسید کربن از اتمسفر، یک جدول زمانی برای اقدام برای کاهش ردپای آب و هوایی خود ایجاد کنند. پس از سال ها کار پایداری در مقیاس کوچک، SBTi به سرعت در حال رشد است و دولت ها به آن توجه می کنند.

اما در حالی که این گروه به دلیل متحول کردن بخش خصوصی به گفتگوهای سازنده در مورد انتشارات آب و هوایی مورد تحسین قرار گرفته است، نفوذ فزاینده آن نیز مورد بررسی قرار گرفته و سؤالاتی را در مورد اینکه چرا یک سازمان استانداردها را برای بسیاری از بزرگترین شرکت های جهان تعیین می کند، ایجاد کرده است. داستان را کامل بخوانید.

-ایان مورس

زمین احتمالاً برای 1000 سال از یک سیارک قاتل در امان است

اخبار: یک مطالعه جدید نشان داده است که در ۱۰۰۰ سال آینده هیچ سیارکی بزرگتر از یک کیلومتر با زمین برخورد نخواهد کرد.

چگونه این کار را انجام دادند: تیمی از محققان زمانی را مدل‌سازی کردند که انتظار می‌رفت سیارک‌های فهرست‌بندی شده توسط ناسا در مدارشان به زمین نزدیک شوند، قبل از اینکه این تخمین‌ها را تا 1000 سال آینده پیش ببرند. با شناسایی «کسری از مداری که می‌تواند جسم را به زمین نزدیک کند»، این تیم توانست خطرات برخورد را بسیار دورتر از روش‌های دیگر مدل‌سازی کند.