افسانه NHL یک “داستان ضربه مغزی” در مورد خشونت خانگی می گوید

در طول 19 فصل حضورش در لیگ ملی هاکی، تروور لیندن لیست بلندبالایی از آسیب‌دیدگی‌ها، از جمله دنده‌های ترک‌خورده و پارگی غضروف‌ها را جمع‌آوری کرد که معروف است که او را از رفتن به روی یخ در فینال جام استنلی 1994 منع نکرد.

بنابراین، تعجبی ندارد که بشنوید او در مورد گیجی، درد، نوسانات خلقی و سردردهای ناتوان کننده ای که به دنبال ضربه وارد می شود صحبت می کند.

NHL All-Star در یک اعلامیه خدمات عمومی جدید دراماتیک برای YWCA Metro Vancouver می گوید: “اما این داستان من نیست.”

این تجربه یک زن از یک حمله شریک صمیمی است که به عنوان بخشی از یک کمپین آگاهی‌سازی از Rethink که همزمان با پلی‌آف های فعلی NHL است، شرح داده شده است.

«داستان ضربه مغزی» که عمداً ویدیو را تغییر مسیر می دهد، اشاره می کند که آسیب های ضربه ای به سر اغلب در محافل هاکی و در میان سایر ورزشکاران حرفه ای و آماتور مورد بحث قرار می گیرد. اما طبق تحقیقات YWCA یک واقعیت کمتر شناخته شده و یک مشکل گسترده تر وجود دارد: برای هر ضربه مغزی NHL، تخمین زده می شود که بیش از 7000 زن در کانادا از همان آسیب ناشی از یک شریک صمیمی رنج می برند.

ضربه مغزی علت اصلی آسیب مغزی در کانادا است، در حالی که در همان زمان، خشونت شریک صمیمی یک موضوع تابو باقی مانده است که اغلب گزارش نشده و درمان نمی شود، برای گروه غیرانتفاعی. داده های آن نشان می دهد که 290000 زن، دختر و قربانیان دارای تنوع جنسیتی هر ساله در کانادا خشونت شریک جنسی را تجربه می کنند که باعث 92 درصد از آسیب های مغزی تروماتیک آنها می شود.

به گفته ایمی جوشکا، مدیر ارتباطات و حمایت از YWCA مترو ونکوور، هدف این کمپین جلب توجه به نیاز به افزایش تحقیقات، مسیرهای بهتر برای درمان و حمایت بیشتر از زنان، دختران و قربانیان دارای تنوع جنسیتی است.

استفاده از هاکی، یک وسواس در کانادا، به عنوان یک قلاب جلب توجه، برای سازمان و تیم خلاق آن منطقی بود.

مورگان تیرنی، شریک و مدیر خلاق اجرایی Rethink، در بیانیه‌ای گفت: «در ورزش، ضربه‌های مغزی در زمان پخش زنده تلویزیونی با میلیون‌ها نفر در حال تماشای آن اتفاق می‌افتد». ما می‌خواستیم با آن آسیب‌های علنی به‌عنوان یادآوری آنچه که هر روز پشت درهای بسته اتفاق می‌افتد، تشابهاتی داشته باشیم.»

خلاقان گفتند که لیندن، بازیکن محبوب سابق ونکوور کاناکس و رئیس عملیات هاکی، تصویر را به عنوان ستاره ویدیو تکمیل کرد.