اسکای نیوز به مردم این امکان را می دهد تا جواهرات سلطنتی بریتانیا را در AR قبل از تاج گذاری ببینند

مراسم تاجگذاری پادشاه چارلز روز شنبه برگزار خواهد شد و شبکه تلویزیونی انگلیسی اسکای نیوز برای جشن گرفتن، یک تجربه واقعیت افزوده را راه اندازی کرد که به مردم در سراسر جهان اجازه می دهد تاج های تاجگذاری را که شاه چارلز و ملکه همسر کامیلا بر سر می گذارند، مشاهده کنند. جلوی آنها در دنیای واقعی

تجربه AR که توسط Atlantic Productions ایجاد شده است، در حال حاضر به کاربران گوشی های هوشمند اجازه می دهد تا نسخه دیجیتالی تاج تاجگذاری پادشاه چارلز، تاج سنت ادوارد را روی یک سطح صاف در مقابل خود بر روی صفحه نمایش دستگاه خود قرار دهند. از آنجا، آنها می توانند در اطراف تاج حرکت کنند تا آن را از زوایای مختلف ببینند و روی دکمه ها ضربه بزنند تا درباره ایجاد و تاریخچه تاج اطلاعات بیشتری کسب کنند.

این تجربه شنبه با نسخه دیجیتال تاج ملکه همسر، تاج ملکه مریم به روز می شود.

تجربه AR را می توان در برنامه موبایل Sky News و با مراجعه به وب سایت Sky News مشاهده کرد.

جان رایلی، رئیس اسکای نیوز، می‌گوید: «منظره تاجگذاری پادشاه، چه وحدت‌بخش و چه قطبی، تضمین شده است که توجه جهان را به خود جلب کند. برای اولین بار برای تاج گذاری، اسکای نیوز به مخاطبان این فرصت را می دهد که بخشی از تاریخ را در دستان خود نگه دارند، از اتاق نشیمن خود به جواهرات تاج و تخت نزدیک شوند و با شکوه و جلال از راحتی اتاق نشیمن خود نزدیک شوند و مخاطبان را کاملاً در شکوه غوطه ور کنند. و مجلل این رویداد ویژه.»

آنتونی گفن، مدیر عامل و مدیر خلاق آتلانتیک پروداکشنز، گفت: «چشم جهان برای تاجگذاری چارلز سوم به لندن خواهد بود و در حالی که خود مراسم تقریباً یک هزاره قدمت دارد، خانواده سلطنتی اجازه استفاده از آخرین فناوری ها را داده است. تاجگذاری قرن بیست و یکمی را انجام دهد، در نتیجه به یک شیء مرکزی تاج گذاری اجازه می دهد تا از طریق واقعیت افزوده به هر خانه ای که به تلفن هوشمند یا تبلت دسترسی دارد، تحویل داده شود. من مفتخرم که با تشکر از خاندان سلطنتی در این بخش بی نظیر مشارکت عمومی مشارکت دارم.»