اسپایک لی برای دریافت جایزه خلاقانه جدید در Cannes Lions

فیلمساز پشت برخی از مهم ترین فیلم های سیاسی سه دهه اخیر، اسپایک لی، قرار است در جشنواره بین المللی خلاقیت شیرهای کن با یک جایزه جدید تجلیل شود: خالق افتخاری سال.

لی، برنده اسکار که فیلم‌هایش عبارتند از: «کار درست را انجام بده»، «BlackkKlansman»، «مالکوم ایکس» و «تب جنگل»، برای کمک به صنعت خلاق جایزه دریافت می‌کند. او در تبلیغات از طریق آژانس خلاق خود، Spike DDB، که در تبلیغات با برندهایی مانند شورلت، پپسی، NBA، جگوار و دوریتوس همکاری داشته، کار کرده است.

او در آخرین روز جشنواره، 23 ژوئن، در حالی که با بری الکساندر براون، فیلمساز و کارگردان صحبت می کند، این جایزه را در صحنه جشنواره دریافت خواهد کرد.

شانون واتکینز، مدیر ارشد بازاریابی در جردن برند، گفت: تمرکز اسپایک بر داستان‌گویی، همراه با توانایی او در گرفتن نبض فرهنگ سیاه‌پوستان، او را از سایرین در صنعت متمایز می‌کند. اسپایک خاطرات نمادینی را خلق کرد و به ساخت روح آنچه که برند جردن نشان می دهد کمک کرد. شاید کفش‌های روی پایمان باعث نشوند که به اندازه MJ بپریم، اما فقط برای یک لحظه، ممکن است اعتماد به نفس و خودباوری بزرگ‌ترین کسی را که تا به حال انجام داده است، احساس کنیم.»

سایمون کوک، مدیرعامل Cannes Lions، گفت که جایزه جدید به سازندگان خلاق از هر رشته ای که به عنوان “فانوس های الهام بخش” برای جامعه عمل می کنند، قدردانی می کند.

«در هفتادمین سال زندگی ما، مناسب به نظر می رسد که جایزه افتتاحیه سازنده خلاق به یک کارگردان تعلق گیرد. این افتخار بزرگی است که به اسپایک لی، یکی از تأثیرگذارترین چهره‌های سینما و فرهنگ معاصر، این جایزه را به صورت زنده در جشنواره ارائه کنم.» اسپایک روح این جایزه را به‌عنوان سازنده‌ای تجسم می‌دهد که تلاش می‌کند داستان‌های خلاقانه بسازد و آنچه را که فقط در تصوراتش می‌تواند ببیند به دنیا نشان می‌دهد.

بنیانگذار بلک در کن، پیتر اوخوربور، بیان کرد که چرا لی از طریق کار خود الهام‌بخش خلاقان بوده است: «جایزه سازنده خلاق سال به عنوان الهام‌بخشی برای ادامه راه در ایجاد فرصت‌هایی برای صداهای متنوع و ترویج مشارکت و برابری است. در صنعت خلاق جهانی.”

جشنواره خلاقیت شیرهای کن 19 تا 23 ژوئن برگزار می شود.

همچنین AB InBev جوایزی را دریافت خواهد کرد که برای دومین سال متوالی برنده جایزه خلاق بازاریاب خواهد شد، در حالی که هفته گذشته برگزارکنندگان جشنواره برندگان جوایز شیرهای جوان را نیز اعلام کردند.