از سیر تا پیازِ عطر!

البته استفاده از اسانس صنعتی به صنعت عطرسازی محدود نمی­گردد و این ماده در تهیه ­ی محصولات مختلفی از جمله شوینده ­ها، صابون­ها و در برخی موارد در تولید پلاستیک­ها نقش مهمی را ایفا می­کند. اسانس های شیمیایی در کارخانجات تولید مواد شوینده در عطر دار کردن انواع مواد شوینده و نرم کننده ها استفاده می شود و بیشترین استفاده ای که دارد در صنعت تولید عطر و ادکلن است. بعدها در دروه های بعد با به روی گار آمدن فناوری های نوین دستگاه هایی ساخته شدند که باعث راحتی انجام این عمل شدند و اسانس هایی تولید شدند که علاوه بر مصارف دارویی قابل استفاده در صنایع دیگری نیز هستند و عمده ترین استفاده ای که دارند مربوط به صنعت تولید خرید اسانس های خوراکی مواد آرایشی است.

همچنین به نظر میرسد Terpinen-4-ol فعالیت گلبولهای سفید را افزایش میدهد، در نتیجه به مبارزه با میکروبها و سایر مهاجمان خارجی کمک میکند.این خاصیت ضد میکروبی باعث میشود اسانس درخت چای به عنوان یک داروی طبیعی با ارزش برای معالجه بیماریهای باکتریایی و قارچی پوست، استفاده شود. ثابت کننده ها که وظیفه پیوند دادن و متصل کردن عطرهای گوناگون را بعهده دارند شامل بلسان (درخت گل حنا)، عنبر سائل و شیره غدد بودار آهوی مشک (نوع غلیظ آن بدبو بوده اما در محلول الکل به عنوان عامل نگهدارنده کاربرد دارد).

نشان داده شده است که اسانس درخت چای، حشرات را میکشد یا دفع میکند.در برخی موارد، به همان اندازه مؤثر و یا حتی مؤثرتر از حشرهکشهای استاندارد یا مواد دفعکننده است. برای خوشمزه تر کردن مایه طعم دهندهی جوجه کباب، کباب، ماهی و غیره نیز از این گیاه معطر غافل نشوید. حتی اسم این گیاهان نیز مشام را پر از عطر طبیعت میکند.

بهتر است بدانید آویشن حاوی آهن نیز میباشد. آویشن ضدعفونی کننده و ضد ویروس قوی است. بهتر است برای این فصل 2 عطر تهیه کنید؛ یکی برای استفاده روزمره و دیگری برای مهمانی ها. آویشن تازه عطر و طعم بیشتری دارد. پودر آویشن را به غذاهایتان اضافه کنید. دانلود جامع ترین طرح توجیهی تولید پودر گوجه فرنگی و قرص فشرده گوجه فرنگی به همراه مشاوره و پشتیبانی علمی تخصصی گروه پژوهشی صنعتی تسکو. دانلود کامل ترین طرح توجیهی طرح توجیهی رب خرما فایل Word قابل ویرایش به همراه مشاوره و پشتیبانی علمی تخصصی گروه پژوهشی صنعتی تسکو. دانلود کامل ترین طرح توجیهی روغن هسته خرما فایل Word قابل ویرایش به همراه مشاوره و پشتیبانی علمی تخصصی گروه پژوهشی صنعتی تسکو.