اخبار دیجیتال پشتیبانی شده از تبلیغات یک معمای حل نشده باقی می ماند

اگر زمانی ناشران رسانه‌های دیجیتال بر این باور بودند که غرب وحشی وب باز قابلیت‌های جدیدی را برای تأمین مالی اخبار باز می‌کند، اکنون عکس این موضوع به طور فزاینده‌ای صادق است.

درعوض، همان بدجنس‌هایی که همیشه کسب‌وکار خبری را درگیر کرده‌اند – یعنی ایمنی برند و فرصت‌های ضعیف‌تر برای همسویی محتوا – به این کار ادامه می‌دهند و بحران‌های وجودی جدید و بومی دیجیتالی به آنها پیوسته است.

انبوهی از چالش های حل نشده

به گفته میلر، اخبار هرگز محیط فوق‌العاده‌ای برای تبلیغات نبوده است، در درجه اول به این دلیل که بازاریابان کنترل کمی بر زمینه‌ای که آگهی‌شان در آن ظاهر می‌شود، دارند.

مخاطبان بسیار ارزشمند خوانندگان اخبار مدت‌هاست که این نگرانی را کاهش داده‌اند، اما مسائل ایمنی برند همچنان منبع اصلی اضطراب برای بازاریابان است. در واقع، بر اساس داده‌های سال 2022 از پلتفرم سمت عرضه Sovrn، تا حدی به دلیل فهرست‌های بلاک کلمات کلیدی، که به ندرت به‌روزرسانی یا بازبینی می‌شوند، ارزش موجودی اخبار بسیار پایین‌تر از موارد عمودی مانند سبک زندگی یا محتوای ورزشی باقی مانده است.

این عوامل به لیستی از واقعیت‌های دیگر می‌پیوندند که خبرهای تبلیغاتی را به چالشی تبدیل می‌کنند.

به گفته شارلوت هنری، تحلیلگر رسانه، نویسنده خبرنامه The Addition، اخبار اغلب فاقد نوع همسویی بومی ارائه شده توسط دسته های دیگر محتوا هستند و تنها فرصت محدودی را برای جریان های درآمدی جایگزین مانند بازاریابی وابسته ارائه می دهد.

گزارش اخبار هزینه بیشتری نسبت به تولید سایر انواع محتوای نوشتاری دارد و فقط یک دوره کوتاه و اغلب دوره ای مرتبط دارد. همراه با نگرانی های مربوط به مناسب بودن برند که بازده تبلیغات را کاهش می دهد، نتیجه محصول گران قیمتی است که درآمد نسبتا کمی ایجاد می کند.

این نگرانی‌ها با بادهای مخالف بومی محیط‌های دیجیتال همراه است. کاهش مداوم بازدهی برنامه‌ریزی‌شده در بازار آزاد به این معنی است که ناشران اخبار به طور فزاینده‌ای نیاز به انجام معاملات مستقیم با بازاریابان برای تولید بازده تبلیغات معنی‌دار دارند، کاری که فقط ناشران ممتاز می‌توانند ترتیب دهند.

به همین ترتیب، از دست دادن سیگنال به دلیل منسوخ شدن کوکی ها و تغییر قوانین حفظ حریم خصوصی، کسب درآمد بخش وسیعی از موجودی دیجیتال را تقریبا غیرممکن کرده است.

پلتفرم‌های اجتماعی – منابع اولیه مقیاس برای بسیاری از این ناشران – در سال‌های اخیر از اخبار دور شده‌اند و ترافیک را خاموش کرده‌اند و ناشران را مجبور می‌کنند تا مخاطبان خود را در جای دیگری پیدا کنند.

به طور خلاصه، مانند بسیاری دیگر از رویاهای دهه گذشته، مفهوم اخبار رایگان و پایدار مدت‌هاست که ریشه در افکار آرزویی و ریاضیات نادرست دارد. برای نسل بعدی اپراتورهای رسانه ای، این درک می تواند یکی از درس های تعیین کننده BuzzFeed News باشد.