اخبار دیجیتال پشتیبانی شده از تبلیغات یک معمای حل نشده باقی می ماند

روز پنجشنبه، با اعلام بسته شدن BuzzFeed News، Jonah Peretti، مدیر اجرایی BuzzFeed، یکی از قابل مشاهده‌ترین آزمایش‌ها در جمع‌آوری اخبار دیجیتال با پشتیبانی از تبلیغات در دو دهه اخیر را به پایان رساند.

اتاق خبر بلندپروازانه، که در سال 2011 راه اندازی شد، نه تنها به دنبال مشروعیت بخشیدن به شهرت خود BuzzFeed بود، بلکه به دنبال اثبات این بود که یک عملیات خبری معتبر می تواند تقریباً به طور کامل با قیمت تبلیغات دیجیتال اجرا شود.

به گفته جان میلر، مدیر اجرایی دیجیتال، این تئوری در تضاد با دهه‌ها خرد جمع‌آوری شده بود: هم در تلویزیون و هم در چاپ، اخبار همیشه یک پیشرو بوده است که توسط بخش‌های دیگر یارانه پرداخت می‌شود، اما به دلیل توانایی آن در جلب توجه و افزایش شهرت ارزشمند است. شرکت سرمایه گذاری رسانه ای Integrated Media Co.

با این حال، حتی در حالی که سایر ناشران اخبار به تدریج دیوارهای پرداختی ایجاد کردند و با ارزش ترین محتوای خود را پشت سر گذاشتند، BuzzFeed News همچنان اصرار داشت که دسترسی به گزارش های آن رایگان باشد.

این ناشر همراه با همتایان خود در Vice Media، Vox Media و Bustle Digital Group، قصد داشت ثابت کند که با مقیاس و استراتژی تبلیغاتی مناسب، می‌تواند گزارش‌های باکیفیت را به صورت رایگان به خوانندگان ارائه دهد. در واقع، پرتی در یادداشت خود به کارکنان، پلتفرم های اجتماعی را به دلیل ناتوانی آنها در حمایت از “روزنامه نگاری ممتاز و رایگان که برای رسانه های اجتماعی ساخته شده است” سرزنش کرد.

اگر BuzzFeed News موفق می‌شد، یک استثنا برای چیزی بود که به طور فزاینده‌ای در رسانه‌های دیجیتال به یک اصل اعتقادی تبدیل شده است: گردآوری اخبار بسیار گران است و تبلیغات دیجیتال آن بسیار ناچیز است تا چنین محصولی تنها با درآمد تبلیغاتی زنده بماند.

سرنوشت ناشر نشان‌دهنده آگاهی فزاینده‌ای است که اقتصاد رسانه‌های دیجیتال با آنچه قبل از آن بود تفاوت چندانی ندارد، و تعداد کمی از عملیات خبری – در صورت وجود – می‌توانند در عصر دیجیتال بدون مکملی از جریان‌های درآمد جایگزین وجود داشته باشند.

این درک به BuzzFeed News محدود نشده است. در سال گذشته، BDG دو عملیات جمع‌آوری اخبار خود به نام‌های Gawker و Input را تعطیل کرده است، در حالی که Axel Springer فعالیت‌های Insider، Morning Brew و Protocol را کاهش داده یا تعطیل کرده است و تنها Politico و کسب و کار اشتراک سودآور آن را معاف کرده است.

در همین حال، Vox Media به تدریج از خوانندگان کمک مالی برای حمایت از بازوی خبری خود Vox.com درخواست کرده است، و Vice Media بنا به گزارش ها در نظر گرفته است که Vice World News را کاهش دهد تا شانس فروش خود را بهبود بخشد.