آیا می توانید گیرنده جعلی را تشخیص دهید؟ کرونا نیز نمی تواند.

با تکامل مداوم کووید -19 در ایالات متحده ، محققان در حال توسعه نسل بعدی درمان ها هستند ، از جمله رویکرد جدیدی که می تواند به کاهش زمان بهبودی از بیماری کمک کند.

در حالی که درمان های موجود شامل ضد ویروس ها ، آنتی بادی ها و استروئیدها است ، دانشمندان در ایالات متحده و اروپا در حال حاضر بر ایجاد تقلبی از گیرنده هایی که ویروس به طور معمول به آنها متصل می شود تمرکز کرده و به طور بالقوه اثرات مضر آن را خنثی می کنند.

برای توسعه درمان جدید ، دانشمندان ابتدا موش هایی را با نوعی پروتئین انسانی که به آنزیم تبدیل کننده آنژیوتانسین 2 یا ACE2 معروف است ، مهندسی کردند. این در سطح سلول ها قرار دارد و به تنظیم پدیده هایی مانند بهبود ، التهاب و فشار خون کمک می کند.

در حالی که گیرنده های ACE2 در سلول های سراسر بدن یافت می شوند ، اما به ویژه در ریه ها ، قلب ، کلیه ها و کبد – اندام هایی که این بیماری معمولاً به آنها حمله می کند ، شایع هستند.

برای محافظت از گیرنده های ACE2 واقعی ، نحوه عملکرد این تقلب به شرح زیر است:

معمولاً پروتئین های سنبله ای روی سطح ویروس مانند کلیدهای گیرنده های ACE2 عمل می کنند و راه را برای عفونت باز می کنند. اما طعمه هایی که به صورت داخل وریدی یا از طریق بینی بسته به مرحله بیماری تجویز می شوند ، پروتئین سنبله را رهگیری می کنند و آن را از گیرنده های واقعی دور می کنند. پس از عفونت ، درمان می تواند بار ویروسی داخل بدن را کاهش دهد ، که ممکن است به معنی بهبود سریعتر زمان برای بیماران باشد.

در تحقیقی به سرپرستی دانیل باتل ، پروفسور پزشکی در دانشگاه نورث وسترن ، موش هایی که به این بیماری آلوده شده بودند و تحت درمان قرار گرفتند ، در مقایسه با حیواناتی که تحت درمان قرار نگرفتند ، تنها علائم خفیفی داشتند.

از امروز ، تنها یک آزمایش بالینی محصول ACE2 در بیماران با علائم متوسط ​​تا شدید تکمیل شده است. با این وجود ، بیشتر و بیشتر محققان از درمان جدید حمایت می کنند.

تیم Batlle با آگاهی از اولین مورد ایالات متحده ، بر اساس دانش به دست آمده از شیوع SARS-CoV چین در سال 2003 ، کار خود را روی پروتئین های فریبنده در ژانویه 2020 آغاز کرد.

Batlle می گوید: “ما می دانستیم که به احتمال زیاد گیرنده SARS-CoV-2 ACE2 خواهد بود ، زیرا قبلا نشان داده شده بود که این مورد برای SARS-CoV صادق است.”

اما استفاده از آن دانش چندان ساده نبود. مایکل جویت ، استاد مهندسی شیمی در دانشگاه نورث وسترن که در این مطالعه مشارکت نداشت ، روند پیچیده ساختن طعمه را با یک معمای شیطانی مقایسه می کند.

جویت می گوید: مهندسی مجدد سیستم های بیولوژیکی پیچیده می تواند مشکل باشد. “این شبیه حل یک معما است و هر بار که یک قطعه را در آن قرار می دهید ، بقیه پازل تغییر می کند.”

جویت همچنین می گوید که در مقایسه با درمان های آنتی بادی ، تقلب ها باید هزینه کمتری داشته و استفاده از آنها راحت تر باشد. و برخی از کارشناسان به توانایی فریبنده برای دفع هر دو نوع ویروسی اولیه و جهش های آینده خوشبین هستند.

در مطالعه دیگری ، با استفاده از روشی به نام اسکن جهش عمیق ، اریک پروکو ، استاد بیوشیمی در دانشگاه ایلینوی Urbana-Champaign ، توانست هزاران جهش مختلف ACE2 را در یک آزمایش مشاهده کرده و ببیند کدام یک بهتر جذب و اتصال می کند. به ویروس سپس تیم او طعمه هایی را شبیه سازی کرد که بهترین عملکرد را داشتند. طعمه ها به سلول ها متصل نمی شوند بلکه در سیال بین آنها شناور می شوند تا ویروس را قبل از اتصال به گیرنده های واقعی ACE2 بگیرد.

با استفاده از ترکیبی از سه جهش ، تیم او توانست تمایل فریبنده به کووید -19 را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. آنها گیرنده های فریب ایجاد کردند که 50 برابر قوی تر از ACE2 به ویروس متصل می شوند.

برای آزمایش رویکرد ، تیم پروکو از بافت انسان به جای حیوانات زنده استفاده کرد. “در کشت بافت آزمایشگاهی ، ما می دانیم که برخی از گیرنده های فریبنده به اندازه آنتی بادی های مونوکلونال که مجوز استفاده اضطراری دارند یا در مراحل بالینی هستند به همان اندازه قوی هستند-گاهی کمی بهتر ، گاهی کمی کمتر ، اما در کل به همان اندازه قوی هستند. آزمایشات ، “Procko می گوید.

یکی از نگرانی ها این بود که یکی از این جهش ها می تواند به اصطلاح فرار ویروسی را ایجاد کند و به مقاومت ویروس در برابر درمان کمک کند. پروکو می گوید ، اما به دلیل شباهت زیاد گیرنده ها به گیرنده های طبیعی ، احتمالاً ویروس در نتیجه عملکرد آنها به طور غیرطبیعی تکامل نمی یابد.

به دلیل تفاوت در زیرساخت ها و آموزش ، دسترسی به فناوری های زیست شناسی مصنوعی در سراسر جهان به طور نابرابر توزیع شده است. قبل از اینکه چنین درمانی در دسترس عموم قرار گیرد ، تحقیقات بیشتری – و بودجه بیشتر – مورد نیاز است. اما پیشرفت هایی از این دست ممکن است در نهایت به ایجاد درمانهای کم هزینه ، قابل حمل و آسان برای این بیماری کمک کند.

پروکو می گوید: “نشانه های امیدوارکننده ای وجود دارد که نشان می دهد طعمه هایی که بسیار شبیه گیرنده ACE2 انسان هستند در برابر همه این انواع جدید قوی و مثر خواهند بود.” من تعجب نمی کنم اگر چند سال دیگر از طعمه های نسل بعدی به کلینیک برسند. “