آنچه باید در مورد اثبات واکسن ایالات متحده در تلفن خود بدانید

ما در حال پیگیری برنامه های واکسن کووید در ایالات متحده هستیم و برخی از راه هایی که مردم می توانند ثابت کنند واکسینه شده اند. اما اطلاعات متناقض و گیج کننده زیادی وجود دارد و بسیاری از توسعه دهندگان برای ارائه راه حل مناسب رقابت می کنند. در اینجا ، ما پاسخ برخی از سوالات متداول را جمع آوری کرده ایم.

اصول اولیه

اعتبار واکسن دیجیتال چیست؟ آیا این همان پاسپورت واکسن است؟

مدارک واکسن دیجیتالی راهی برای نشان دادن واکسینه شدن شما در برابر کووید با استفاده از برنامه ای در تلفن خود (به جای ضبط کاغذ) است. ایالت ها سیاست ها و برنامه های متنوعی در رابطه با این نوع اعتبارنامه ها دارند که گاهی اوقات به عنوان گذرنامه واکسن نیز شناخته می شوند.

برخی ایالت ها برنامه های خاص خود را برای مواقعی که نیاز به اثبات واکسن دارد ، مانند Excelsior Pass نیویورک ، New Jersey’s Docket و myColorado دارند. برنامه کیف پول LA لوئیزیانا ، که دارای گواهینامه رانندگی است ، می تواند اعتبار کووید را ذخیره کند. چگونگی پیوند اعتبارنامه های دیجیتالی با پرونده های ایمن سازی ممکن است متفاوت باشد. به عنوان مثال ، کالیفرنیا یک کد QR را برای افرادی که واکسینه شده اند و فرم را برای تأیید هویت خود پر می کنند ، ارسال می کند. برخی ایالت ها و مناطق با MyIRMobile همکاری کرده اند ، از جمله آریزونا ، دی سی ، لوئیزیانا ، مریلند ، می سی سی پی ، داکوتای شمالی ، واشنگتن و ویرجینیای غربی. فرمانداران و قانونگذاران در برخی ایالتها – به عنوان مثال آلاباما ، فلوریدا ، مونتانا و تگزاس – با درخواست اثبات واکسن مخالفند.

برای اینکه بدانید هر ایالت در مورد تأیید اعتبار واکسن و ارائه ابزارهایی برای دیجیتالی شدن آنها چگونه است ، راهنمای Tech Review را برای برنامه های واکسن کووید در ایالات متحده بررسی کنید.

چرا می خواهم یک برنامه روی گوشی خود برای اثبات واکسن داشته باشم؟

برخی از کارشناسان اشاره کرده اند که اثبات واکسن در تلفن به اندازه کارت کاغذی آزمایش شده از CDC قابل اعتماد نیست. ممکن است چنین باشد ، اما جایگزین یا مکمل خوبی برای حمل کارت واکسن در همه جا است. اثبات دیجیتالی لزوماً به معنای نصب یک برنامه جدید نیست: عکس یا اسکن کارت کاغذی ذخیره شده در تلفن برای برخی از مکانها مفید است. آخرین نسخه برنامه Health’s Apple ، برای iOS 15 ، می تواند پرونده های سلامتی را ذخیره کند – از جمله اثبات واکسیناسیون کووید.

توجه داشته باشید که اگرچه برنامه ها می توانند راهی مناسب برای ذخیره اطلاعات مربوط به وضعیت واکسن باشند ، اما کارشناسان درباره خطرات احتمالی حریم خصوصی داده ها هشدار می دهند زیرا این فناوری نسبتاً جدید است و به سرعت در حال راه اندازی است.

گردش در شهر

آیا باید در زندگی روزمره خود اثبات واکسن را نشان دهم – به عنوان مثال ، اگر می خواهم در رستوران در خانه غذا بخورم؟

اکثر شهرها و شهرک های ایالات متحده نیازی به واکسن برای ناهار خوری ندارند. شهر نیویورک اولین فردی بود که دستورات خود را اعلام کرد و هنوز یکی از معدود افرادی است که این کار را انجام داد. برای ورود به رستوران ها ، سالن های ورزشی ، و دیگر فضاهای سرپوشیده داخلی مانند تئاتر ، موزه و موارد دیگر ، نیاز به اثبات حداقل یک دوز واکسیناسیون است. سانفرانسیسکو و نیواورلئانز از این روش پیروی کردند ، در حالی که اولی موضع سخت تری گرفت و از مشتریان خواست واکسینه کامل شوند. دستورات مشابهی برای لس آنجلس و منطقه سیاتل در ماه اکتبر برنامه ریزی شده است.

برخی از رستوران های شخصی در حال حاضر به مشتریان نیاز دارند تا مدرک واکسیناسیون را نشان دهند. برای اطلاع از اینکه آیا باید واکسن واکسن خود را برای شام ببرید ، بررسی کنید که آیا رستوران روی نقشه OpenTable قرار دارد یا محل برگزاری آن را بررسی کنید.

آیا کسب و کارها از نظر قانونی مجاز به اثبات واکسن برای ورود هستند؟

آره. رستوران ها ، سالن های ورزشی ، تئاترها و برخی از مشاغل دیگر در شهرهایی مانند نیویورک و لس آنجلس می خواهند از واکسیناسیون مشتریان خود اطمینان حاصل کنند. در حالی که این امر خارج از شهرهای بزرگ ، مشاغل خصوصی رایج نشده است می توان قبل از ارائه خدمات ، به طور قانونی مدرک واکسیناسیون را درخواست کنید.

آیا مشاغل می توانند از کارکنان خود اثبات واکسن بخواهند؟ مدارس چطور؟

مشاغل و دولتها مجاز به واکسیناسیون کارکنان هستند ، مادامی که اجازه معافیت به دلایل پزشکی یا مذهبی را بدهند. در حال حاضر بسیاری از شرکت ها از کارگران برای واکسیناسیون خواسته اند و برخی دیگر نیز از این روش پیروی می کنند.

در حالی که معلمان و کارکنان بسیاری از مناطق مدرسه ملزم به واکسیناسیون شده اند ، این قانون در بیشتر مناطق به دانش آموزان تعمیم نمی یابد. لس آنجلس اولین ناحیه مدرسه ای است که واکسن کووید را برای دانش آموزان 12 سال به بالا که به صورت حضوری در کلاس حضور دارند ، اجباری کرده است. واکسن های کووید برای کودکان زیر 16 سال هنوز تایید کامل FDA را دریافت نکرده اند. پس از تصویب مجوزها ، ایالت ها یا مدارس بیشتری ممکن است واکسن کووید را در لیست واکسیناسیون های مورد نیاز خود قرار دهند. تعداد فزاینده ای از کالج ها و دانشگاه ها نیاز به واکسیناسیون دارند.