آخرین دور اخراج R/GA بیش از 100 کارمند است

به گفته سه منبع آگاه، مبارزات R/GA منجر به دور دیگری از اخراج کارکنان در ایالات متحده شده است و بیش از 100 کارمند در اوایل این هفته اخراج شدند. دو منبع نشان دادند که کاهش حدود 20 درصد از نیروی کار آژانس در ایالات متحده است. R/GA تکذیب کرد که این تعداد بیش از 100 باشد.

آخرین اخراج‌ها پس از آن صورت می‌گیرد که R/GA از زمانی که Adweek برای اولین بار در ژوئن 2022 کاهش 5 درصدی نیروی کار نیویورک را گزارش کرد، دورهای متعددی را پشت سر گذاشته است. به گفته یک منبع، درآمد R/GA نسبت به سال گذشته 50 میلیون دلار کاهش یافته است. علامت آب در سال 2021 تا 2022.

جای تعجب نیست که شرایط بازار امسال بر شرکت‌ها تأثیر گذاشته است و R/GA نیز از این قاعده مستثنی نیست. در نتیجه، R/GA در حال اجرای یک استراتژی لاغرتر و زیرک تر در حال حرکت به جلو است. «در روز سه‌شنبه، ۱۸ آوریل، گام دشوار و در عین حال ضروری کاهش نیروی کار خود را انجام دادیم. دشوار است، زیرا ما راه خود را با تعدادی از همکاران و دوستان بسیار با استعداد جدا خواهیم کرد. با حرکت رو به جلو، ما متعهد به مدلی انعطاف‌پذیرتر هستیم که از چشم‌انداز صنعت در حال تحول، افراد، مشتریان و کار ما بهتر پشتیبانی می‌کند.»

آژانس از روز دوشنبه دور کوچکی از اخراج کارکنان را با چند کارمند عالی رتبه در سطح ecd و svp در سراسر شرکت آغاز کرد. به گفته یک منبع، تیم های فناوری و محتوا به شدت آسیب دیدند. پس از دور اولیه، این شرکت یک جلسه همه جانبه به رهبری تیفانی رولف، رئیس خلاقیت و رابین فوربس، مدیرعامل موقت جهانی برگزار کرد. بنیانگذار باب گرینبرگ نیز در این جلسه حضور داشت.

به کارمندان گفته شد که صبح روز سه‌شنبه اخراج‌های بیشتری وجود خواهد داشت. برخلاف دورهای قبلی که در آن به کارمندان فرصت داده شد تا دو هفته دیگر در کار بمانند، این هفته دسترسی کارکنان بلافاصله قطع شد.

در اوایل سال جاری، R/GA یک تماس اکتشافی با یکی از بزرگترین زنجیره‌های خرده‌فروشی در ایالات متحده داشت، اما به گفته دو منبع آشنا با این تماس، این برند به دلیل ارائه R/GA به زودی به تماس خود پایان داد.

R/GA دامنه ارتباط با تعدادی از مشتریان را از دست داده است، به طوری که یک منبع گزارش قبلی Ad Age را تأیید کرد که سامسونگ، Verizon، Nike، Ally و Siemens هزینه های خود را با این آژانس کاهش داده اند.

در فوریه، شان لیون، مدیر عامل شرکت R/GA را ترک کرد تا نقش اصلی قابلیت‌های جهانی را در Accenture Song بر عهده بگیرد، در حالی که رولف به عنوان رئیس R/GA انتخاب شد و فوربس به عنوان مدیرعامل موقت معرفی شد. در دسامبر 2022، R/GA، شانون واشنگتن را به عنوان مدیر خلاقیت منصوب کرد. به گفته یک منبع، Evp و مدیر عامل نیویورک، آوریل کوین، نقش بزرگتری را در هدایت تیم ایالات متحده در کنار فابیانو کورا، رئیس جمهور قاره آمریکا بر عهده گرفته است.