آخرین ابزار تبلیغات هوش مصنوعی گوگل نگرانی‌های جدیدی را برای شفافیت برای بازاریابان ایجاد می‌کند

کاتیا کنستانتین، بنیانگذار آژانس DTC DigiShopGirl، گفت: «امروز، وقتی صحبت از این ابزارهای هوش مصنوعی می‌شود، شفافیت زیادی از نظر مکان نمایش موجودی وجود ندارد. “برندها می خواهند بفهمند که چه چیزی باعث موفقیت می شود و از کجا می آید.”

مورگنسترن به مفهوم غیرمحتمل برندی اشاره می‌کند که کورکورانه از ابزارهای هوش مصنوعی مانند ChatGPT برای نوشتن نسخه جستجو استفاده می‌کند تا بهترین نتیجه برند را به دست آورد.

او گفت: «این ممکن است به روش‌های متعددی اشتباه پیش برود و ایمنی و مناسب بودن برند را به خطر بیندازد.

گوگل به FT گفته است که قصد دارد برای مقابله با چنین خطاهایی به نام توهم در ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی خود، نرده‌های محافظ ایجاد کند.

چراغ شاه، دانشیار دانشکده اطلاعات در دانشگاه واشنگتن گفت: «اما ما از قبل می دانیم که نرده های محافظ کافی نیستند و همواره برخی از این محتویات سمی یا توهم به بیرون درز می کنند.

پس سوال اینجاست که چه کسی مسئول است؟ گوگل یا تبلیغ کننده؟ به همین دلیل است که من معتقدم همه چیز به مسئولیت پذیری برمی گردد.

نتایج کمپین باعث افزایش هزینه تبلیغات می شود

مورگنسترن، که آزمایش‌های A/B را برای آزمایش اثربخشی و مقیاس اجرا می‌کند، گفت: ویژگی‌های تبلیغاتی مبتنی بر هوش مصنوعی مولد احتمالاً باعث می‌شود خریداران تبلیغات در طول زمان هزینه تبلیغات در Google را افزایش دهند.

او می‌گوید: «این چیزها می‌تواند زمانی که برای اولین بار منتشر می‌شود واقعاً نامرتب باشد و حتی ممکن است منجر به کاهش هزینه‌های ما در ابتدا شود، بسته به سختی آن.

حدود 25 درصد از هزینه دیجیتال VaynerMedia در محیط‌هایی مانند جستجو، خرید، YouTube، Discover، Display، Local و عناصر Performance Max مرتبط به Google اختصاص می‌یابد. مورگنسترن گفت، افزایش نرخ تبدیل، همراه با بازگشت هزینه تبلیغات، منجر به افزایش دلار تبلیغات به سمت گوگل می شود.

بر اساس اعداد Tinuiti، تا سال 2022، 28.8٪ از کل هزینه دیجیتال صنعت در Google خرج شده است که از 34.7٪ در سال 2017 کاهش یافته است. عواملی از جمله شرایط اقتصادی، روند صنعت و رفتار مصرف کننده بر هزینه ها تأثیر می گذارد.

پراساد گفت: «آمازون به ایجاد کسب و کار تبلیغاتی خود ادامه می دهد و سهم بازار گوگل و متا را بیشتر از بین می برد. با این حال، اگر فناوری جدید ثابت کند که در تولید تبلیغات با عملکرد بالا موثر است، به طور بالقوه می‌تواند تبلیغ‌کنندگان بیشتری را به پلتفرم Google جذب کند و منجر به افزایش هزینه‌های تبلیغاتی شود.»

در حالی که صنعت در حال مبارزه با از دست دادن سیگنال است، پراساد امیدوار است که این ابزار هوش مصنوعی مولد گوگل، همراه با Performance Max، معیارهای توجه را برای برندها جلب کند. با این حال، سؤالاتی در مورد اینکه آیا هوش مصنوعی به اهداف دیگری مانند رویدادهای تبدیل دست خواهد یافت یا خیر، وجود دارد.