آخرین ابزار تبلیغات هوش مصنوعی گوگل نگرانی‌های جدیدی را برای شفافیت برای بازاریابان ایجاد می‌کند

به گفته خریدارانی که در این زمینه مصاحبه کرده اند، آخرین تلاش گوگل برای تعبیه ابزارهای هوش مصنوعی مولد در محصولات تبلیغاتی خود، برخی از بازاریابان را نسبت به سطح شفافیتی که در مورد اثربخشی کمپین دریافت می کنند و همچنین نگرانی های رایج در مورد ایمنی و مناسب بودن نام تجاری را تشدید می کند، تردید دارند. داستان.

بر اساس گزارش فایننشال تایمز، گوگل قصد دارد تبلیغات «جدید» را بر اساس محتوای «خلاقانه» ارائه شده توسط بازاریابان، از جمله تصاویر، ویدیوها و متون مربوط به یک کمپین خاص ایجاد کند. سپس شرکت متعلق به آلفابت، مواد را با استفاده از هوش مصنوعی برای تولید تبلیغات بر اساس اهدافی مانند مخاطبان هدف و اهداف فروش “ریمیکس” می کند.

نیریش پراساد، سرپرست فناوری نوظهور در آژانس عملکرد Tinuiti، گفت: «همه این ابزارها می‌توانند جعبه‌ای سیاه باشند، به خصوص وقتی صحبت از تکرار خلاقانه یک برند می‌شود.»

گوگل در حال حاضر از هوش مصنوعی در سراسر تجارت خود استفاده می کند و ماه گذشته Bard را راه اندازی کرد که جایگزینی برای ChatGPT OpenAI تحت حمایت مایکروسافت است. هوش مصنوعی و الگوریتم‌ها در جاهای دیگر در تجارت تبلیغات آن استفاده می‌شوند. این ویژگی که قرار است در ماه‌های آینده ارائه شود، در Performance Max تعبیه خواهد شد، ابزاری که از الگوریتم‌هایی برای یافتن بهترین محیط‌های گوگل برای اجرای تبلیغات، مانند جستجو یا یوتیوب، استفاده می‌کند و اینکه چقدر باید هزینه شود.

حرکت برای ادغام هوش مصنوعی مولد در محصولات در حالی صورت می‌گیرد که شرکت‌های بزرگ فناوری برای عرضه محصولات قابل اجرا رقابت می‌کنند. با این حال، بازاریابان قبل از اینکه بودجه بیشتری را به ابزار گوگل اختصاص دهند نیاز به قانع کردن دارند.

Jon Morgenstern، EVP، رئیس سرمایه گذاری VaynerMedia گفت: با توجه به رقابت برای ادغام ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی در محصولات، حرکت گوگل “کمترین چیز شگفت انگیز است.”

عملکرد بیش از شفافیت

Performance Max که از سال 2020 فعال شده است، نگرانی هایی را در مورد اینکه آیا بازاریابان باید شفافیت را به جای اثربخشی انتخاب کنند، ایجاد کرده است زیرا بازاریابان همیشه دقیقاً نمی آموزند که چه چیزی باعث موفقیت یک کمپین شده است و به تبلیغ کنندگان نظارت بسیار کمی برای کار کردن با آنها می دهد. با وجود این، به نظر می رسد مقدار پولی که به سمت Performance Max می رود در حال افزایش است.