آجرهای ذخیره گرما و استفاده از هوش مصنوعی برای درک تاریخ

صنایع سنگین حدود یک چهارم انتشار گازهای گلخانه‌ای در سراسر جهان را تولید می‌کنند و منابع انرژی جایگزین نمی‌توانند به طور مداوم میزان گرمای مورد نیاز کارخانه‌ها را برای تولید محصولات خود تولید کنند.

باتری های حرارتی را وارد کنید. تعداد فزاینده‌ای از شرکت‌ها روی سیستم‌هایی کار می‌کنند که می‌توانند گرمای تولید شده توسط الکتریسیته پاک را جذب کرده و آن را برای آینده در پشته‌های آجر ذخیره کنند. آنها فکر می کنند این آجرها می توانند کلید انتقال انرژی های تجدیدپذیر به برخی از بزرگترین آلاینده های جهان باشند.

بسیاری از این سیستم‌های ذخیره‌سازی گرما از طرح‌های ساده و مواد تجاری در دسترس استفاده می‌کنند، به این معنی که می‌توان آن‌ها را به سرعت، در هر جایی که نیاز داشت، ساخت. اگرچه این فناوری در مراحل اولیه است، اما می‌تواند یکی از اجزای سازنده یک بخش صنعتی جدید و سازگار با آب و هوا باشد. داستان را کامل بخوانید.

– کیسی کرونهارت

چگونه هوش مصنوعی به مورخان کمک می کند تا گذشته ما را بهتر درک کنند

مورخان شروع به استفاده از یادگیری ماشینی برای بررسی اسناد تاریخی، از جمله جداول نجومی مانند جداول تولید شده در ونیز و دیگر شهرهای اولیه مدرن کرده‌اند.

طرفداران ادعا می کنند که به کارگیری علوم کامپیوتر مدرن در گذشته به ایجاد ارتباط بین بخش وسیع تری از سوابق تاریخی که در غیر این صورت ممکن بود کمک می کند و تحریفاتی را که از تجزیه و تحلیل تاریخ یک سند در یک زمان به وجود می آید، اصلاح می کند.

اما خود تحریفاتی را وارد می‌کند، از جمله این خطر که یادگیری ماشینی سوگیری یا جعل‌های آشکار را به سوابق تاریخی وارد کند. داستان را کامل بخوانید.