زمانی که نیلسن، که مدتها به عنوان استاندارد اندازهگیری تلقی میشد، وضعیت اعتباربخشی شخص ثالث خود را از طریق شورای رتبهبندی رسانهها در سال 2021 از دست داد، صنعت تلویزیون – که از قبل از همهگیری در حال فرورفتن بود – در هرج و مرج بیشتری قرار گرفت. ناشران و بازاریابان علناً شروع به دست و پنجه نرم کردن با نیاز فوری به توسعه جایگزینهای اندازهگیری و ارزهای جدید کردند – درست زمانی که رفتار مخاطبان به سرعت از خطی به جریانی تغییر کرد.
جن فاراچی، مدیر ارشد داده دیجیاتاس آمریکای شمالی گفت: «کووید-19 عادات مصرف مردم را از نقطه نظر سرگرمی کاملاً تغییر داد.